Instabiel draadloos netwerk (verandert steeds naar 'Alleen lokaal')

• Onderwerp starter Onderwerp starter SvU
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

SvU

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jan 2007
Heren (en dames?),

Ik heb een probleem met mijn draadloos internet. Elke X minuten valt mijn draadloos internet weg naar 'Alleen lokaal'. Een halve minuut later doet ie het meestal weer, zonder dat ik daar zelf iets aan heb gedaan. Ik zal even een situatieschets geven voor wat betreft de apparatuur:

- Begane grond: modem, PowerKit.
- Eerste verdieping: niks.
- Tweede verdieping: PowerKit 2 en draadloos modem (bedraad werkt het uitstekend en supersnel).
- Derde verdieping: PowerKit 3 (ook hier werkt het bedraad zeer snel).

Nu heb ik overal in het huis kwakkelende ontvangst; maar niet voor wat betreft signaalsterkte. Hij geeft wel gewoon 'Zeer goed' of 'Uitstekend' overal. DHCP-server staat aan, ik haal mijn ip automatisch op, IPv6 staat uitgeschakeld bij netwerkeigenschappen.

Wat zijn de stappen die ik kan ondernemen om dit goed aan de praat te krijgen?

EDIT:
Wellicht belangrijk om te vermelden dat ik met andere draadloze netwerken 0.0 problemen heb. Draadloze router is van Sitecom en volgens de handleiding geïnstalleerd.

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf ook een Sitecom en daarbij heb ik ook soms hetzelfde probleem
wat ik heb gedaan is de frequentie kanaal aangepast.
met programma INSSIDER heb ik gekeken naar wat voor mijn router de beste kanaal zou zijn en dan vervolgens dat aangepast.
dit doe je in de router configuratiescherm.(Wireless Settings(Channel))

Byess VRC

Thanks, er stond 11 + 7, nu staat er 7 + 3. Hij stond in de router op 11, dus ik heb 'm nu op 7 gezet.

Even afwachten dus, thanks!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan