instabiel internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

naamx

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2008
Hoi,

Soms is mijn draadloze internet wat aan de instabiele kant. Dan schommelt de verbinding van 54 Mbps naar 1 Mbps en schommelt de downloadsnelheid net zo hard mee. Een voorbeeld tijdens het downloaden:

schommel.jpg

Soms heb ik ook nergens last van en kan ik snel op het internet surfen. Ik heb een netgear wirless-G 54 usb adapter en een orange livebox. Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn van die schommelingen tijdens het downloaden en het op internet surfen?

Alvast bedankt,

naamx

hoe ver zit je van je acces point vanaf.

Laatst bewerkt door een moderator:
ongeveer 9 meter.

En dit staat op de site van online (eerst Orange):
U krijgt van ons een PCMCIA kaart voor in het modem en een WLAN USB adapter (dongle) voor uw desktop of laptop. Het bereik varieert van 10 tot 20 meter, maar is afhankelijk van muren en andere obstakels die zich tussen het modem en uw computer bevinden.

Bij mij moet het signaal vanaf de ''achterkant'' van het huis op de 1e verdieping naar de ''voorkant'' 'van het huis op de begane grond waar het modem staat.

en wat gebeurt er als je er een kabel aan hangt met de snelheid?

wat gebeurt er met dat grafiekje

alsje je computer aan een lankabel hangt.

Ik heb geen LAN-kabel met een lengte van 9 meter. Ik heb wel een XP computer gehad die dichter bij het acces-point stond en daar had ik niet dit probleem. Toen Ik gebruikte alleen niet een netgear adapter maar de bijgeleverde WLAN USB adapter van orange/online. (nu gebruik ik een vista PC).

zijn er anderen in jouw huis die ook staan te downloaden?

activiteiten van anderen, hebben ook invloed op jouw internetsnelheid.

Dat begrijp ik wel, alleen dat hoeft dan toch niet voor een black-out te zorgen tijdens het downloaden zoals je in de grafiek kan zien? En zelfs als ik alleen de PC aan heb kunnen die black-out's nog wel eens voorkomen.

Soortgelijk probleem

Na een herinstallatie van XP heb ik ook een probleem met de snelheid van het draadloze laptop wat hier erg veel op lijkt. Voorheen was dit niet zo. Hoe dit nu komt weet ik ook niet. Volgens mijn laptop is het signaal uitstekend maar de snelheid valt terug naar 1 Mbps. en kort erna is het weer 54 Mbps

dan moet je de goede drivers van je draadloze kaart installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan