Instabiel internet

• Onderwerp starter Onderwerp starter AJd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

AJd

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2003
Ik heb een sitecom 300 N WL-575 met een USB adapter, Ziggo kabelinternet, windows Vista.
Ik heb de laatste tijd regelmatig dat inetrnet eruit knalt. De verbinding herstelt zich meestal wel maar hij is niet bepaald stabiel. Verder bouwen de sites veel trager op. Op speedtest varieert de snelheid van 500 Kbps tot 10000 kbps.
De draadloze verbinding is altijd uitstekend maar de verbinding naar buiten werkt dan niet.
Lijkt mij dus tussen het modem en de router te zitten.
Eerste wat mij logisch lijkt is om alles een keer aan en uit te zetten.
Wat is de volgorde die ik moet aanhouden om alles te resetten???
Kan ik nog wat anders checken??
Is een firmware upgrade een oplossing???
De pc zelf wordt regelmatig gecheckt op virussen en spyware.

Ik zou zelf gewoon even bellen met ze. De enige firmware-update die er stond gaf alleen een of ander Nintendo Wii verbindingsproblemen aan dat opgelost zou zijn.
Naar ik begrepen heb is hun helpdesk OK.

Nederland 0900-9990009
Vlaanderen 0900-84032

Maandag, Dinsdag, Donderdag, Vrijdag
10.00 - 17:00
Woensdag
10:00 - 20:00
Zaterdag
12.00 - 16.00

Zorg ervoor dat u het modelnummer van uw apparaat bij de hand heeft als u belt.
Toevoeging hieraan: Houd ook gereed merk + type apparaat die de provider je beschikbaar heeft gesteld en zoek op welke provider je hebt.

Natuurlijk kun je ook met je provider bellen en die vragen de lijn door te meten, liefst op een moment dat het 'niet goed gaat'.

Misschien hebben anderen nog directe tips voor je, maar je kunt bovenstaande in ieder geval proberen.

Tijs.

Soms kunnen 220 volt draden die te dicht bij UTP kabel liggen storing veroorzaken waardoor je ook verbindings problemen kunt hebben.

Ik heb al het draadloze van de pc gehaald en ben met een kabel begonnen. Via de kabel ging alles wel ok. Ik heb toen de firmware 1.3 met die Wii fix erop geknalt en de laatste driver voor de USB stick geinstalleerd. Daarna weer de kabel eruit en draadloos verder gegaan en tot nu toe gaat draadloos ook weer als een speer. Was ff werk maar eigenlijk heb ik niet meer gedaan dan een hele uitgebreide master reset. Dat in combinatie met het laten scannen van de virusscanner, spybot en superantispyware. Vooral die laatste vond meer dan 70 tracking cookies. Kan dus ook nog veroorzaakt zijn door pc vervuiling.
Ik weet het niet precies maar in ieder geval draait internet nu weer goed op het draadloze netwerk.
Bedankt voor jullie reacties.

M.b.t. tracking cookies: Die zijn niet schadelijk. Ze zijn nl. puur voor het volgen van je gedragingen op websites en hebben geen schadelijke werking in zich. Worden (o.a.) gebruikt voor het presenteren van op jouw gedragingen afgestemde 'reclame'.

Mooi dat blijkbaar die firmware update je heeft geholpen en bedankt voor je uitgebreide terugmelding.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan