Instabiel systeem met 2x BIOS???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yell@

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2004
Ik heb een nieuw moederbord gekregen (ASUS k8V se deluxe) omdat de andere stuk was gegaan. Het is een gebruikt moederbord. Ik dacht: het moederbord verwisselen en de PC loopt weergoed. Ik heb nu echter last van een heel erg instabbiel systeem. In XP krijg ik om de haverklap blauwe schermen met ernstige foutcodes. Ik heb daarom XP opnieuw geistalleerd maar zelfs tijdens installatie kreeg ik deze vastlopers weer.

Wat me opvalt dat de BIOS anders is dan voorheen, er zit een derde BIOS tussen die mislukt. Ik zal ff uitleggen hoe het gaat:

Jij begint met :

AmiBIOS(c) 2003 American Megatrends
(deed ie vroeger ook, niks aan de hand)

dan komt:

VIA technologies, inc VIA VT*237 Serial ATA RAID BIOS
(deed ie vorger ook niks aan de hand)

dan komt:

Fasttrack 378(tm) BIOS version 1.00.37
(c) 2003 Promise Technology
Scanning IDE drives ........

(dan zegt ie)

No Drive attached to fasttrack controller, the BIOS is not installed.

(dan komer er allemaal meldingen o.a)

Overclocking failed => enter setup ro re-configure
CPU Fan problem

XP wordt wel opgestart maar loop t heel snel vast. Hoe krijg ik deze BIOS van mijn computer, ik heb die volgens mij niet nodig.

Please help

als je geen raid gebruikt kan fast track op disable.
als je via raid ook niet gebruik zet deze dan ook op,
disable.
indien je wel s-ata schijven gebruikt herkentbaar aan,
de dune rode kabels dan zal je het even af moeten stellen,
welke cpu gebruik je zet met instaleren eerst de cpu op,
de juiste snelheid dus je moet hem op standaard zeten,
bij cpu overclock in je bios.

Ik wil idd graag Fasttrack op disable zetten maar kan dit nergens in mijn bios vinden!! Ik heb een S-ATA HDD. XP werkt ook alweer goed (na upgrade BIOS) maar ik wil graag die Fasttrack BIOS disabelen.

Het is zeker een ander moederbord dan dat ervoor? Dan moet je windows opnieuw installeren:)

fasttrack in de bios heet prommis en dan staat er nog wat achter weet zo ff niet meer wat het was

Ik heb net ook ff in apparatenbeheer gekeken. Bij Raid controller staat een vraagteken. Ik heb daarna in de BIOS Promise disabable gedaan. Bij opstarten komt nu het Fasttrack beeld niet meer :-)

Dit scherm komt wel (en klopt volgens mij wel)

VIA technologies bla bla
Scan devices, please wait

None RAID
Serial_ch0 : Maxtor ..... (mijn HDD :-)

Xp start goed op en in apparatenbeheer zijn geen vraagtekens meer te zien.

Volgens mij is dit probleem nu helemaal opgelost, kan ik ook mij HDD snelheid testen om te kijken of ie optimaal presteert?

Ik dank u allen hartelijk voor het oplossen van mijn probleem. Mijn vriendin mag nu gaan bevallen (39e week) en alle geboortekaart adressen stonden op de HDD, niet leuk als je moederbord dan in de 39e week stuk gaat.

groeten -==== Yell@ ====-

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Yell@

Ik dank u allen hartelijk voor het oplossen van mijn probleem. Mijn vriendin mag nu gaan bevallen (39e week) en alle geboortekaart adressen stonden op de HDD, niet leuk als je moederbord dan in de 39e week stuk gaat.

groeten -==== Yell@ ====-

Proficiat:) Vertel je nog wat het geworden is(jongen/meisje:p):thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan