Instabiel Windows na opnieuw inbouwen moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

coltivatore

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jan 2010
Hallo iedereen,

Aangezien de CPU temperatuur van mijn systeem veel te hoog lag (rond 95 graden onder stress), heb ik stof uit alle fans verwijderd en nieuwe koelpasta op de CPU koeler gedaan. Om dit te doen moest ik het moederbord verwijderen en daarna opnieuw alles inbouwen.Hierna startte windows wel op, maar bleef hangen zodra het geladen was. De muis bewegen was nog wel mogelijk maar klikken had geen effect. :shocked:

Na nog een aantal keer opnieuw opstarten werkt het om onduidelijke redenen nu wel vrij goed. De pc loopt snel en alles werkt in principe (probleem van CPU temperatuur is opgelost). Nu reageert de PC echter heel vreemd op muisklikken. Als ik 1 keer klik maakt Windows er een dubbelklik van, of soms reageert hij helemaal niet op een muisklik. :PDit gebeurt continu en ik heb het gevoel dat er iets goed mis is.

Zelf heb ik natuurlijk het vermoeden dat dit komt omdat ik alles opnieuw heb ingebouwd. Voor zover ik kan beoordelen (ik ben een leek op dit gebied maar heb het redelijk zorgvuldig gedaan) heb ik alle connectoren op dezelfde headers aangesloten zoals ze eerst zaten. Alleen Sys fan 2 is nu niet aangesloten, maar dat zou deze problemen niet moeten veroorzaken lijkt mij? De CPU, mobo en HD temperaturen zijn goed, alleen de GPU temp zit op 79 graden. Volgens mij is dit hoger dan eerst. Ik heb dan ook het vermoeden dat het probleem iets grafisch kan zijn maar dit slaat wellicht nergens op. In ieder geval moet het te maken hebben met het feit dat ik alles opnieuw heb ingebouwd.

Mijn specs:

Intel Q6600
Gigabyte EP35-DS3P
passief gekoelde Geforce 8600GT
1 raptor systeem hd en 2 x samsung f1 spinpoint

Bedankt alvast voor jullie reacties ;)

Laatst bewerkt:
Waarom zet je Fan2 dan niet aan,als die zo hoog staat?
Of doet die niets,op jouw bord?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan