Instabiel !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Berichten
1.621
Hebben meerdere gebruikers van XP last van de instabiliteit van dit besturingssyteem. Maak nu elke keer dat een programma is geinstalleerd en alles (na herstarten PC) goed werkt een herstelpunt.
Dat is geen overbodige luxe, want de volgende boodschap heb ik al regelmatig in een bekend blauw scherm zien staan(de laatste keer na de installatie van Adobe Photoshop 7.0, waar ik geen enkele foutmelding of waarschuwing kreeg gedurende de installatie):
"stop c0000218(Registry File Failure) The registry cannot load the hive (file): \systemroot\system32\config\software or its log or alternate"

Dan start ik de herstelconsole maar weer op en vul in achter C:\windows
copy c:\windows\system32\config\system c:\windows\tmp\system.bak
copy c:\windows\system32\config\software c:\windows\tmp\software.bak
copy c:\windows\system32\config\sam c:\windows\tmp\sam.bak
copy c:\windows\system32\config\security c:\windows\tmp\security.bak
copy c:\windows\system32\config\default c:\windows\tmp\default.bak
delete c:\windows\system32\config\system
delete c:\windows\system32\config\software
delete c:\windows\system32\config\sam
delete c:\windows\system32\config\security
delete c:\windows\system32\config\default
copy c:\windows\repair\system c:\windows\system32\config\system
copy c:\windows\repair\software c:\windows\system32\config\software
copy c:\windows\repair\sam c:\windows\system32\config\sam
copy c:\windows\repair\security c:\windows\system32\config\security
copy c:\windows\repair\default c:\windows\system32\config\default
Ik heb deze 'lines' inmiddels in een batchbestand geplaatst, dan werkt het herstellen wat sneller.
Achter c:\windows geef je dan de opdracht :
batch regcopy1.txt (inhoud, bovenstaande copy en delete commands)
Daarna kies je voor exit en enter en na opstarten van de PC kies je voor F8 en dan de veilige modus.
Zodra Windows het vraagt kies je voor naar systeemherstel gaan en dan is het in feite gepiept.

Als alles werkt, is XP een wereldbesturingssyteem; maar dit gedoe valt mij toch tegen.
Onder ME zelden of nooit een dergelijk probleem gehad.
Daar installeerde ik dat het een lieve lust was.
Toch blijf ik nu bij XP, want het biedt (eenmaal goed werkend) enorm veel verbeteringen.
Mijn internetverbinding is er een voorbeeld van.
Een wereld van verschil i.v.m. ME. Het ligt zeker niet altijd aan de provider. Mijn Wanadoo cable heeft nog nooit zo goed geperformd. Klasse !

Graag reactie op het 'instabiliteit-verhaal' en wellicht goede tips, ter voorkoming ervan !
 
Evt. conflict met hardware ?

Er wordt aangegeven dat de door mij opgegeven crash-melding, mogelijk te maken heeft met hardware.
Hoe zoek je dat uit.
Mijn systeem AMD AThlon 1600 +, 512 MB en hardware, de Pinnacle DC10, SB Live Value geluidskaart, HPDeskjet 950C en de Epson scanner 1240 u photo en
Matrox G550 videokaart. Alle apparaten zijn correct geinstalleerd.
 
De problemen heb ik nooit kunnen oplossen.
Dit en het feit dat XP qua beveiliging niet sterk performt, hebben mij doen besluiten terug te gaan naar Windows98SE; en tot grote tevredenheid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan