instabiel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BFG5

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2008
Berichten
75
weet iemand wat de tekenen van een instabiele processor zijn.
en trouwens 34 graden is goed tog voor een processor.
ik heb hem 500 mhz overgeklokt maar hij zo veel meer sneller gaat hij nu ook weer niet:p

bedannkt:thumb:
 
Reageert slechter, starten gaat langzaam, dat soort dingen, meestal gaat dat gepaard met oververhitting (die symptomen) maar goed denk dat t wel snor zit.
 
500 MHz is toch een aardige overclock hoor, met welke processor heb je dat gehaald? Maar het verschil merk je vaak pas bij zwaardere programma's en games.

Slechter reageren en langzamer starten zijn niet echt tekenen van een instabiele processor, echte tekenen zijn fouten bij het starten van een doodnormaal programma of vastlopen, een BSOD (blauw scherm) of het uitvallen van de PC.
 
he jij,

ik heb de AMd Athlon 64 3500+ 2200Mhz @ 2500 Mhz(oo srry foutje het is maar 300 Mhz)
maar aangezien al die omstandig heden kan ik wel voor de 500 Mhz omhoog gaan ofniet?
 
@ michael444

kheb ff comp jou gekeken en jij heb ook de 3500+ joh:D
en een voeding van 400 Watt heb ik ook
alleen de rest van jou is beter:p
 
nog iets weet iemand een program waar je de fbs kan verandere?

bedankt:thumb:
 
he jij,

ik heb de AMd Athlon 64 3500+ 2200Mhz @ 2500 Mhz(oo srry foutje het is maar 300 Mhz)
maar aangezien al die omstandig heden kan ik wel voor de 500 Mhz omhoog gaan ofniet?

500 MHz kan wel, maar zou voor een Athlon 64 3500+ een flinke overclock zijn. :)


nog iets weet iemand een program waar je de fbs kan verandere?

bedankt:thumb:

In het BIOS gaat dat echt het best.
 
Veel nut gaat het alleen niet hebben, het verschil is minimaal, ik heb zelf een core 2 duo van 2.66 naar 3.2 geclockt en merk er zelf niks van.
 
Veel nut gaat het alleen niet hebben, het verschil is minimaal, ik heb zelf een core 2 duo van 2.66 naar 3.2 geclockt en merk er zelf niks van.

Je kunt processors niet zo met elkaar vergelijken. Jij hebt een snellere dual-core processor dan BFG5 die een single-core processor heeft. Relatief gezien zal BFG5 meer aan 500 MHz overclock hebben dan jij.
 
kan je je fbs verandern in de BIOS?
wist ik niet:p

maar eh bednkt he allebei(hoeveel is die van jou dan Michael444?)

:thumb:
 
FBS? FSB bedoel je? Da's trouwens voor Intel CPU's, die hebben een front side bus.

Ik heb die 3500+ niet meer, ik heb een E6750, ik moet mijn systeem nog updaten. :D
 
ooh je heb al een dual-core joh maar oke weer wat geleerd

bedankt allemaal
:thumb::thumb:
 
Of hardware switches op je moederbord... (of loop ik achter :))

Of juist niet Ellasar, moderne (laatste generatie) moederborden die gericht zijn op overclockers, hebben vaak opties om direct op het moederbord de FSB te verhogen. Neem bijvoorbeeld de Foxconn BlackOps, misschien wel het beste moederbord voor overclockers. :)

Graag gedaan BFG5.
 
In the good old days klokte je nog over met een potlood ;-).

Nee, je unlockte de fixed multiplier (of was het nou de FSB?) met potlood lijntjes het overklokken ging met jumpertjes/switchjes op het mobo (ik heb nog steeds een Asus A7V133 mobo liggen :))
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan