instabiele download nieuwsgroepen ZIGGO

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
de laatse dagen heb ik problemen met downloaden via nieuwsgroepen via ZIGGO. De snelheden stuiteren op en neer tussen 0 en 2000KB/sec, en soms doet hij gewoon helemaal niets. :shocked:
Dit is een ongewoon probleem dat ik in de afgelopen jaren niet eerder heb gehad, dus vandaar...

Even wat info:
Server = news.casema.nl op poort 119 met 4 lijnen

Gekke is dat ik ook een payserver gebruik (XLNed) en dat werkt prima. Bovendien gebruik ik een bekabelde internetlijn, dus daar zal het ook niet aan liggen. Ik heb dus een vermoeden dat het probleem werkelijk bij ZIGGO zit. Heeft iemand anders ook problemen? Ik zit in postcodegebied 399..

Oh... enneh... NEE, er zit maar één pc op de lijn en ik heb ook nergens mee zitten knoeien, dat de instellingen zou kunnen beïnvloeden.

Laatst bewerkt:
Hier op DIT moment geen probleem met Ziggo, stabiele snelheid zoals altijd, postcode 26xx

vraagje waarom de casema nieuwsgroep gebruiken terwijl je bij ziggo zit?

ten 2e je hebt een payserver waarom dan een nieuwsserver van een provider (max 30 dagen retentie ofzo)
gebruiken?

wat voor programma gebruik je om te downloaden?

hier verder ook geen problemen maar gebruik zelf xsnews..
denk dat het niet aan ziggo ligt

vraagje waarom de casema nieuwsgroep gebruiken terwijl je bij ziggo zit?

Omdat, wanneer je Casema klant al was VOORDAT het Ziggo werd, je Casema inlog gegevens en nieuwsserver ongewijzigd zijn gebleven, net als bij mij!

precies, ik was Casema klant, en daarom moet ik gebruik maken van die server.

Ik gebruik Newsleecher 3.9 Final, maar die gebruik ik al heel lang, en zonder problemen.

Heb vandaag nu ruim 9Gb binnen gehaald met:

nieuwsserver Casema
Grabit
Win 7 Ultimate
Postcode 26xx

en alles stabiel

gisteren totale blackout van Ziggo... ondetussen werkt het weer, en stabiel... er zal dus toch wel ergens een progbleempje geweest zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan