Instabiele draadloze internetverbinding van Telfort

Status
Niet open voor verdere reacties.

klaas-van-winge

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2004
als ik bezig ben met zoeken op internetsites valt de verbinding vaak veel te vaak terug van 54 Mbps naar 1 of 2 Mbps en krijg ik de mededeling,dat de webpagina niet kan worden weergegeven!

Wat is hier aan te doen?

Gaarne reactie.

Bij voorbaat dank

bijzonder irritant als tijdens het internetbankieren of aan spelletjes meedoen de verbinding steeds wegvalt!

wat je eens kan proberen is in je router het channel veranderen naar een ander.
Als er in je nog mensen zijn dat op datzelfde channel verbinden als de jouwe dan gaat de snelheid verdeeld worden door alle gebruikers van dat channel.

bedankt voor je reactie,er stond mij zoiets wel bij,echter ik ben vergeten,hoe je dat moet doen.

Gaarne toelichting over deze werkwijze.

Hoi !

Hoe dan ook: je hebt een modem-router, anders zou je alleen een PC bedraad kunnen aansluiten.Kijk in de handleiding voor het instellen van een ander kanaal.

Heb je die niet, dan is ie hier: http://www.zyxel.com/nl/nl/homepage.shtml# te downloaden. (onder: Support !)

Greetz,

Harry.

Laatst bewerkt:
Bedankt Harry Snor,maar sorry,ik heb de gegevens van mijn modem Zyxel P-2601HN-F1 ingetrommeld,maar ik krijg nergens handleiding te zien of iets,waarmee ik verder kom.

Hallo Harry,bedankt voor de moeite,jij schrijft:Het heet hier: @helpmij, en niet: fiks het even voor me !
maar ik krijg geen nederlandse tekst,alleen Engels te zien,dus doe ik toch iets verkeerd,waarschijnlijk!

Hoi !

Als het En te lastig is dan vertaal je de tekst even met @Google.....

Greetz,

Harry.

Hallo Harry,hartsstikke bedankt voor alle moeite!

Ik heb de kanaalkeuze van AUTO via SCAN omgezet in kanaal 1,hopelijk werkt dit beter dan voorheen.

Als het idd beter gaat,hoef ik je niet meer lastig te vallen.

Groetjes,

Klaas

Hoi !

Evt. zou ik de laatste firmware Zie post #12) ook even installeren, dat geeft bij @Zyxel meestal 'n verbetering !

Greetz,

Harry.

eindelijk contact gehad met Telfort,die adviseerde mij het modem vanuit de meterkast te verplaatsen (dus buiten de meterkast iv.m.allerlei andere,storende signalen).
Nu werkt de verbinding,op een enkele uitzondering na,een stuk beter dan voorheen.
Alleen op de bovenste verdieping,waar mijn printer staat,is het signaal een stuk zwakker
dan voorheen (verschilt 1 verdieping met de situatie dan voorheen)

Dus maar ff afwachten of het zo blijft!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan