Instabiele Draadloze Netwerkverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

P4user

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2001
Berichten
59
Ik heb sinds een paar maanden een laptop (Asus M6000N) met Wireless B kaartje.
Nu heb ik deze in een netwerk zitten samen met twee andere 'vaste' pc's (deze zijn dus gewoon met een UTP kabel aangesloten).

Als Wireless modem heb ik de Linksys WAG-54G.
Ik heb alleen een heel irritant probleem: de verbinding verbreekt af en toe ineens.

De signaalsterkte is meestal 'Zeer Goed', maar ineens wordt deze 'Slecht' of helemaal verbroken,
waardoor ik bij MSN word afgemeld en ook een tijdje (1 min. o.i.d.) niet meer kan internetten.

Waar kan dit aan liggen?

Ik heb geen encryptie aanstaan en al verschillende kanalen gebruikt (zit nu op kanaal 7)
 
Ik heb dit probleem al vaker gehoord en heb er zelf ook wel eens last van gehad. Toen ik mijn kabelmodem resette was het probleem over. Er is ook nog iets anders wat ik ooit heb gelezen maar dat moet ik even gaan opzoeken...
 
Geplaatst door mvdd
Ik heb dit probleem al vaker gehoord en heb er zelf ook wel eens last van gehad. Toen ik mijn kabelmodem resette was het probleem over. Er is ook nog iets anders wat ik ooit heb gelezen maar dat moet ik even gaan opzoeken...
Nou, het modem resetten heb ik al vaker gedaan, maar zonder succes.
Ik hoop dat je de andere mogelijke oplossing nog kunt vinden!
 
Helaas.. ik heb zelf een dual boot xp en linux, ik dacht dat ik in de handleiding over het opzetten van het netwerk in linux ergens las hoe je een bepaald bestand kon resetten met een commando maar kan dit niet meer vinden. op windows werkte dit ongeveer hetzelfde en stond ook in die handleiding maar kan 'm dus niet meer vinden :(
Helaas ben ik de rest van de dag weg maar ik zal vanavond nog eens voor je zoeken.
 
Hmm, is er niemand die me verder kan helpen?
Het is wel erg irritant!:rolleyes:
 
Aangezien op 1 PC ook wel eens geen internetsignaal kon versturen maar de ontvangst wel goed is en dit bij een vriend waar ik dezelfde set gebruik Senao las ik bij toeval vandaag dit op webwereld.
Volgens mij verklaart dit veel. Moet het nog testen Diegenen die dit al zo gedaan hebben vraag ik hun instructies/handleiding te geven.

Artikel Webwereld XP porbleem met Wifi

Gr Frans
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan