Instabiele verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartbh

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2001
Sinds de ADSL verhoging van 2 februari zou ik een upstream van 512 Kbit/sec moeten hebben.
Maar na een paar uur wordt de verbinding verbroken en daarna weer opnieuw verbinding gemaakt en dan heb ik een upstream van 224 Kbits/sec.
Pas als ik het modem weer handmatig reset krijg ik mijn upstream van 512 Kbits/sec terug voor enkele uurtjes.
Het is nog niet voorgekomen dat m'n verbinding een uptime langer dan 24 uur heeft gehad.

Ik heb ADSL van Wanadoo via het KPN-netwerk en ik gebruik een Speedtouch 510 met de nieuwste firmware.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Aan de computers ligt het niet, want ook 's nachts kan de verbinding verbroken worden.

welke programma's heb je allemaal draaien ?
werk je met XP ?

Ik gebruik iid XP en geen bijzondere programma's.
Maar zoals ik al zei, de verbinding wordt ook verbroken als geen van beide computers aanstaat>
En dit 'gedoe' is begonnen sinds de snelheid verhoogd is.

IS je modem ook warm of heet of hoor je een hoge pieptoon ?

Laat anders KPN tweedelijns eens je lijn doormeten.

Hij is niet apart heet ofzo.
In het system log staat dit :

01 day 12:32:28
PPP link up (PPPoA_1) [83.118.214.xxx]

PPP PAP Authenticate Ack received

PPP PAP Authenticate Request sent

01 day 12:32:21
xDSL linestate up (downstream: 1600 kbit/s, upstream: 224 kbit/s)

01 day 12:31:51
PPP link down (PPPoA_1) [83.118.214.xxx]

01 day 12:31:51
xDSL linestate down (<--- hiermee begint het dus)

Hoe kan ik KPN m'n lijn doorlaten meten? Waarmee moet ik dan bellen?

Laatst bewerkt:
Even een tip:haal de laatste 3 cijfers van je ip nummer even weg.Het is je externe nummer dus als je wat spam of zo wil ontvangen of.....

Mbt het doormeten kun je gewoon het KPN nummer voor klachten bellen en dan naar adsl ondersteuning vragen en je verhaal uitleggen.Als je de goeie persoon treft dan doen ze veel voor je !

Ik zal het eens proberen.
Maar als ze je lijn doormeten, meten ze dan tot aan de aan je huis (dus totaal de splitter) of tot aan je modem?

Ze meten tot aan je isra punt.Als daar geen merkwaardige zaken in voor komen dan zul je zelf nog een aantal zaken moeten controleren zoals testen zonder splitter,evt andere modem etc.

Goed, ik zal eens kijken. Maar testen zonder splitter lijkt me vrij lastig toch? Want het gaat niet om een test van een paar minuten maar test van min 24 uur. Dus dan kun je de hele tijd niet je telefoon gebruiken.
En een andere modem kan ook nog lastig worden.
Maar goed, zoals ik zei; ik zal eens kijken.

Geen telefoon,hm lekker rustig !

Je zou het bijvoorbeeld in de avond kunnen testen en dan weet je het de volgende ochtend wel,mede gezien je eerdere informatie.

Succes !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan