Instal 95

Status
Niet open voor verdere reacties.

melaniem

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2001
Hallo ik ben met een oude pc bezig een 486 daar stond win 95 op maar er ontbrak nogal veel, dus wilde ik 95 er opnieuw over heen zetten maar dat ging dus niet? en formatteren gaat ook niet ik krijg een melding dat station c gebruikt word door een ander systeem hoe kan ik nu toch formatteren?? windows>C format C: gaat niet vanwege die melding??

Je wilt formatteren in windows zelf?

Start eens op met een opstartdiskette en doe dan format c:

Ik probeerde het vanuit ms-dos maar dat ging dus niet en met een opstartdisc gaat het ook niet? oude troep natuurlijk?

waar kan ik een opstartdiskette voor win 95 downloaden? want ik heb alleen maar een diskette van 98 en misschien is die ook wel niet in orde?

Hallo allemaal ik heb hem nu wel kunnenformatteren maar nu kan ik niet verder, ik heb er een cd rom inzitten die moemen we maar even driver D dus ik typt
D:\ want daar zit die cd in met win 95 maar dan krijg ik een melding dat het ongeldig is????????? wat nu

Heb je opgestart met een 95 of 98 opstartdiskette?

Heb je bij het opstarten met de disk wel aangegeven dat je met cd rom ondersteuning wilt opstarten?

Oja je cdrom kan nooit d zijn. Je moet nagaan hoeveel partities je hebt. Tel daar 1 bij op en dat wordt je cdrom.

Bijv je hebt alleen een c partitie dan wordt d een virtuele schijf aangemaakt door de opstartdisk en dan wordt e je cdromspeler

Ik heb een diskette van 98 gebruikt maar of dat goed is weet ik niet want ik wil 95 installeren, er zitten 2 kleine schijfjes in C & D dus wordt het virtuele station dus E neem ik aan? maar wat moet ik dan typen achter E:\
dat is dus iets wat ik niet weet

als je idd gekozen hebt tijdens het booten voor opstarten "met cd ondersteuning", dan type je achter de E:>SETUP

(zorg wel dat de cd van 98 in de speler zit!!) en na een ENTER start de installatie van Windows 98.

Ik krijg een bericht nadat is setup heb getypt windows 98 heeft geen geldige FAT of FAT 32 partitie gevonden??

suggestie:
bootdisk nog een keer erin (die van '95) en na het opstarten de c-schijf nog een keer formatteren (100% garantie dat de fat goed wordt ingesteld) en vervolgens nog een keer "setup" intypen.

en voordat we nu versieverwarring gaan krijgen :

je wilt '95 installeren ?
boot dan met de '95 diskette.

Laatst bewerkt:
Ik heb die bootdisk erin gedaan maar formatteren gaat dus niet meer, dat is toch C:\WINDOWS\C:format C:
Station C word niet ondersteund staat er.
maar als ik win 95 wil installeren dan gaat het, tot een melding van geen geldige FAT of FAT 32 partitie, dus daar zou het wel aan kunnen liggen, maar dat moet ik dan met de hand doen en dat zie ik niet zo zitten!!!

Nee !!!!

Als je met de bootdisk het opgestart, verschijnt na enige tijd

a:>

DAAR type je achter:

format c:

volg voor de rest de instructies op het scherm.

Als het formatteren klaar is, opnieuw booten met de disk en dan kiezen voor:
"opstarten met cd-ondersteuning"

Als dat klaar is en de machine staat op:

a:>

type je (nadat je eerst de wincd in de drive hebt gedaan):

E:

en dan

SETUP

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug