instal probleem met windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

knarfje

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2001
Hallo.

Ik maak een verse install met windows XP Pro.
Schijf geformateerd ntfs.
Windows geinstalleerd en prachtig ....
DAN... Nadat ik de drivers van mijn MSI KT880 Delta heb geinstalleerd duurt het heeeeeel lang eer windows weer is opgestart.
Ik vergelijk het met een ander systeem hier waarbij ik het blauwe balkje 7x voorbij zie komen in het opstart scherm en waar heel wat progjes worden opgestart.

Op dit verse systeem komt het balkje na de instllvan de chipset drivers ÉÉN EN TWINTIG keer voorbij.

Zo`n vers systeem en dan zooo traag,wat gat er niet goed???

Wie weet raad???

Thanks,

Start eens in de veilige mode op,en check de opstart tijd dan eens.

Als dat korter is of normaal ,dan zou het wel een hard-ware cq driver conflict kunnen zijn.

Kijk eens voor een update op het Internet.

Geef even je systeem weer.geheugen,cpu enz: enz:

Geplaatst door Muurhond

Ja. Tenzij er bij de driver van MSI een Uninstaller zit waarmee je de MSI-driver kan verwijderen.

Bedankt ga het proberen,

Ik krijg nu ook een foutmelding met blauw scherm en pc slaat vast.
Melding is:

irql_not_less_or_equal.
:evil: :evil: :evil:

Geplaatst door knarfje

Bedankt ga het proberen,

Ik krijg nu ook een foutmelding met blauw scherm en pc slaat vast.
Melding is:

irql_not_less_or_equal.
:evil: :evil: :evil:

Da's niet goed. Bovenstaande driver is in iedergeval geschikt voor de chipset die op je moederbord zit.

Als het goed is, staat er ergens onderaan in die fout het bestand dat mogelijk het probleem veroorzaakt. Wat staat daar?

Kijk ook es hier:
http://www.microsoft.com/resources/...all/reskit/en-us/prmd_stp_hwpg.asp?frame=true

Hoe warm wordt je pc trouwens?

Dit staat er bij die chipset-driver die ik je gaf:

VIA Hyperion drivers are suitable for any VIA chipset and all Microsoft Windows 32 bit Operating Systems. Please read the information about all VIA chipset driver choices, however, so that you chose the drivers that can best be recommended for your system.
VIA Hyperion 4in1 drivers are suitable for ANY VIA chipset - but they are particularly recommended for KT4## series, P4X4## series and newer, for example:

K7 chipsets: KT400, KT400A, KT600, KT880, KM400, KN400

K8 chipsets: K8T800, K8T800Pro, K8M800, K8T890, K8T890Pro

P4 chipsets: P4X400, P4X400A, PT800, PT880, PM800, PM880, PT894

Ik heb deze driver geinstallt maar pc slaat nog steeds uit na aanmelden in windows.

Ik heb er nu een 256Mb ingedaan ipv de 512MB en dan draait ie wel door!!

Is het nou een irq probleem of een memory probleem?
Ik snap er niks meer van....

Opstarten duurt trouwens nog wel vreselijk lang, het blauwe balkje komt zeker 25X!! voor bij.

Zou kunnen dat het een geheugen-probleem is, maar dan vraag ik me af waarom de MSI-driver het dan wel doet, alleen ontiegelijk langzaam.

Kan je niet ergens ff een snel een 2e reepje weghalen om te testen? (wel zelfde type geheugen natuurlijk)

Wat je ook nog kan testen is het reepje dat er nu inzit, eruit halen en het reepje dat je er al uit hebt gehaald, terugplaatsen. Kan je direct zien of het inderdaad aan dat reepje ligt.

Hai muurhond, fijn dat je helpt!

Ik heb er een ander 512 reepje in gedaan uit mijn eigen pc en dan slaat ie na het opsterten niet uit!!

Feit blijft wel dat ie vreselijk traag blijft opstarten.

Nu heb ik er 2x256 inzitten en gaat ook goed, start alleen ook vreselijk traag op.

Toch een reepje niet in orde, maar nu dat opstarten, dat klopt gewoon niet.

Wat mij ook opvalt is als ik een ghost maak dat ook dat heel langzaam gaat.
Normaal heb ik in 5 minuten een ghost gemaakt maar nu heeft ie er 15 minuten voor nodig.
Ik heb een nieuwe HD Sata 120 GB.
Ghost maak ik met Ghost 9 van Norton.

Heb je de RAID-driver wel geinstalleerd dan? Lijkt mij eerder een probleem met je hd.

Geplaatst door Muurhond
Heb je de RAID-driver wel geinstalleerd dan? Lijkt mij eerder een probleem met je hd.

Heb ik die nodig dan als ik één HD op de Sata aanluit?
Ik maak toch geen gebruik van RAID dan?:o :o

Geplaatst door knarfje

Heb ik die nodig dan als ik één HD op de Sata aanluit?
Ik maak toch geen gebruik van RAID dan?:o :o

Ik zou het wel doen voor de zekerheid.

Wat voor HD heb je dan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan