instal vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronald buijtend

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2002
Berichten
518
Als computerfreak wil je het nieuwste nu vista uit is wil dat proberen mijn HD op c is 34.5GB met winxp home op D is 35.0 GB het systeem loopt prima.Wat is een veilige weg om vista te installeren wel met de achterliggende doorschijndende burobladen vista?Ik ben een beetje benauwd dat als vista erop staat dat draadloos newsleecher quickpar het niet meer doen.Stel dat vista erop staat kan ik dan weer naar mijn oude vertrouwde instellingen waar alles prima loopt,en hoe doe je dat dan.Kortom een hoop vragen maarja dankzij helpmij.nl heb ik al heel wat opgestoken.
 
Beste ,
ik heb op een computer waarop xp geïnstalleerd was een sata schijf van 80 gb bijgestoken . Na die geformateerd te hebben ben ik gestart met vista-busines te instaleren en heb gemeld dat vista op de nieuwe schijf moest .
Installatie gaat als een fluitje van ..... .
Na voltooing en heropstarten krijg je de keuze tssn "earlier windows-versie" of vista .
Eens in vista kan ik geen van de toepassingen gebruiken die ik in xp gebruikte .
Het lijkt dus dat vista als een onafhankelijk geheel op die pc werkt .


Suc6

Jan
 
Wat bedoel je met kan geen toepassing meer gebruiken.??
 
onder xp was o.a. totalcommander , thunderbird,mozila,een webcamje in gebruik die nog altijd werken als ik de optie "earlier" kies maar onder vista zijn deze niet bruikbaar .

J
 
Zou je die programmas niet weer moeten installeren onder vista ??
 
Juist ,
alles opnieuw als het gebruik onder vista gewenst is .
Maar , ik dacht dat de startvraaag was : kan onder xp een bepaalde toepassing blijven gebruikt worden , terwijl vista op een andere schijf gezet is .
En volgens mij kan dat .
Sorry als blijkt dat het niet is .

J
 
Maar als ik xp op de C heb staan met alle programmas geinstalleerd en ik zet Vista op D
dan zal ik in vista toch alle programmas moeten installeren die ik wil gebruiken.
deze worden niet gebruikt vanuit xp.
 
Als dan de computer van de vraagsteller geschikt is voor Vista dan zou deze dus een dual boot kunnen doen.
Dan kan je altijd kiezen of XP of Vista opstarten.
Voordat je begint....zet vista NIET over xp heen.......wil je na de tijd terug naar XP dan kan dat niet meer.
Vista maakt dan namelijk de XP sleutel onklaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan