instal win 98 se

Status
Niet open voor verdere reacties.

T.bone-m

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2001
Ik denk dat ik Win 98 SE opnieuw moet installeren, want mijn Deskjet (nieuw) herkent de LPT1: poort niet. Ik heb een heleboel bestanden op mijn HD die ik wil houden. Kan ik ze met Nero op een CD/RW zetten en ze dan zonder problemen terug zetten op mijn PC? Dit wil ik graag weten omdat je bij Nero zo'n .nri bestand moet opslaan om later weer verder te kunnen met de CD. Geldt dit dan ook voor het lezen vanaf die CD?
Van de gelegenheid maak ik gebruik op de HD te formatteren en in drie of vier partities te verdelen.

Zet in het BIOS de printerpoortinstellingen op ECP+EPP zetten. De meeste printers hebben, als je de parallelle poort gebruikt, een bi-directionele printerkabel nodig.

Heeft die printer geen USB-aansluiting?

Het is een Deskjet 3820 met zowel USB als parallel, maar mijn USB poorten zijn al in gebruik (Scanner en Digitale camera). Een IEEE kabel had ik nog van de Deskjet 720C. Deze werkte prima tot hij geen geel meer wilde printen.

Ik zou, als ik jou was, een USB-hubje kopen om je printer via USB aan te sturen. Buiten het voordeel dat USB sneller is (wellicht merk je dat zelfs) kun je de parallelle poort in het BIOS uitzetten. Hierdoor heb je weer een IRQ vrij.

Werkt de scanner dan wel via een USB hub? Digicam schijnbaar niet.
Waar vind ik in het BIOS ECP+EPP instellingen? Heb even gekeken, maar ben niet zo bekend met het BIOS.

In de BIOS bij Integrated Pherepticals -->printerinstellingen

Geplaatst door T.bone-m
Werkt de scanner dan wel via een USB hub?

Je hebt schijnbaar een combi-apparaat, USB werkt uitstekend met printers/scanners.

Snap er helemaal niets meer van! Printer aangesloten en geinstalleerd met USB kabel van de scanner. PRint alleen zwart. :(
Combi-apparaat? Nee, een gewone deskjet omdat ik al een hele goede scanner had.

By the way, moet deze vraag nu niet verplaatst worden naar de afdeling 'Printers'?

Will-Well en Tiborv,

In het BIOS stond de aansluiting al op ECP/EPP.

Moet je geen schakelaartje omhalen om tussen USB of parallel te switchen?

Voor zover ik weet niet. Staat nergens iets in de handleiding (nou ja...., 4 blaadjes ofzo) en kan het ook niet op de site van HP vinden.

Welke printer heb je?

HP Deskjet 3820, vanmiddag gekocht; mijn andere kleurenprinter is ter ziele.

Geplaatst door T.bone-m
mijn andere kleurenprinter is ter ziele.

RIP

Lees in de handleiding het gedeelte bij "printer print niet" even en controleer die puntjes.

Controleer ook of de printdrivers de data wel naar de parallelle poort sturen.

Heb hem nu op de USB poort aangesloten. Bij instellingen staat de USB poort ook aangegeven. Handleiding wordt ik niet wijzer van.

Servicedesk HP kwam met oplossing. Het bleek dat de bijgeleverde cartridge niet goed was. Nieuwe cartridge deed wonderen! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan