instal windows XP lukt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

roy26

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2004
Hallo, Ik heb een probleem met het installeren van Windows XP prof het is geen legale verzie.Ik had een probleem met het opstarten van Windows dus ik ben hem er op nieuw op gaan zetten dus ik start de laptop op via de Windows XP cd en hij gaat hem lezen en dan zegt hij 'druk op een toets om Windows te starten' dus ik druk op een toets en dan komt er een blauw schermpje van Windows met er boven 'set-up Windows' en aan de onderkant staat 'Bestanden laden' dat gaat hij dan ook doen en komen zinnen achter met de genen wat hij aan het laden is en als hij daar mee klaar is staat op die zelfde balk 'Windows starten' dan komt er een zwart scherm met een klein knipperend lijntje. Dus ik dacht 'Hij heeft hem nog niet gedefragmenteert dus ik stop de opstartdiskette van Windows 98 er in en ik ga hem defragmenteren toen dat klaar was starten ik de laptop weer op met de Windows XP cd er in komt er weer een tekst 'Druk op een toets om Windows potestaten' dus ik doe dat en gaat hij weer de bestanden laden zo als net beschreven als hij daar mee klaar is komt er weer in dat balkje 'Windows opstartten' en dan weer dat knipperende streepje.Maar het vreemde is dat ik geen scherm krijg waar ik de laptop mee kan defragmenteeren en Windows kan installeren weet iemand hoe ik daar aan kom?

Roy

Je bent een beetje onduidelijk met je vraag, bedoel je formateren of defragmenteren want dat zijn wel twee verschillende dingen.

Normaal kun je gewoon vanaf cdrom installeren als je de cdrom als eerste opstart in de bios hebt staan.

Sorry ik bedoel dat ik hem al heb ge formatteert met de floppy van Windows 98. maar als ik nu de cd van XP er in stop en dan opstart krijg ik allen de mogelijk hijd om op te startten door op een toets te drukken. Als ik daar op druk krijg ik dat blauwe scherm van Windows. En dan staat er 'bezig met Windows opnieuw opstartten. maar dan wil ik niet wand ik wil Windows er opnieuw opzetten
Hoe kan ik dat doen?

roy

De cd in de cdrom computer uit.
Dan computer aan zetten, goed opletten.
Dan de vraag of je wil opstarten van cd druk daar op toets,goed lezen dan moet het lukken Gr. Rama

Heb je de cdromdrive wel als eerste opstart schijf geselecteerd in de bios?

Geplaatst door rama
De cd in de cdrom computer uit.
Dan computer aan zetten, goed opletten.
Dan de vraag of je wil opstarten van cd druk daar op toets,goed lezen dan moet het lukken Gr. Rama
Dat heb ik net gedaan maar ik krijg geen mogelijk hijd om windows te installeren.Het Enigste waar ik uit kan kiezen is : Druk een toets om windows te installeren en als ik dat niet doe zijgt hij dat ik een juiste opstartdiskette er in moet doen.

Heb je de cdromdrive wel als eerste opstart schijf geselecteerd in de bios?]

Ja dat had ik al gedaan.

Groetjes Roy

ha die Roy,
dat is een tijdje geleden dat ik jou hier gezien heb maar dat even terzijde.
gewoon de cd van xp erin computer uit.
Even wachten.
Computer aanzetten en dan opstarten van cd, dus druk op een toets.
Als je dat doet komen er een paar blauwe schermen met tekst.
even goed lezen wat daar staat.
Daar kun je op een gegeven moment de c partitie verwijderen.
Dat doe je en dan kun je windows installeren op een niet gepartitioneerde ruimte.
Dit doe je en dan word er gevraagd wil je formatteren en dat doe je, liefst ntfs.
Als dat gereed is dan start windows vanzelf weer op.
Overal afblijven en windows gewoon laten doen wat hij/zij moet doen.

Suc6

Geplaatst door puppie
ha die Roy,
dat is een tijdje geleden dat ik jou hier gezien heb maar dat even terzijde.
gewoon de cd van xp erin computer uit.
Even wachten.
Computer aanzetten en dan opstarten van cd, dus druk op een toets.
Als je dat doet komen er een paar blauwe schermen met tekst.
even goed lezen wat daar staat.
Daar kun je op een gegeven moment de c partitie verwijderen.
Dat doe je en dan kun je windows installeren op een niet gepartitioneerde ruimte.
Dit doe je en dan word er gevraagd wil je formatteren en dat doe je, liefst ntfs.
Als dat gereed is dan start windows vanzelf weer op.
Overal afblijven en windows gewoon laten doen wat hij/zij moet doen.

Suc6

Dag puppie,
lang niet gesproken,

Maar dat genen wat u hier boven beschrijft dat snap ik ik heb zelf al een aantal keer Windows opnieuw geïnstalleerd en toen ging het wel goed.Maar deze keer gaar er iets fout waar ik niks van snap ik heb een paar foto’s gemaakt op het uitteleggen.

Als ik de pc aanzet met de cd zegt hij : druk op een toets als u de computer vanaf de cd-rom wild opstarten.
Dus ik druk op een toets en dan krijg ik dit:

foto

Dan gaat hij bestanden laden als hij daar mee klaar is komt ik dat onderste witte balkje: Windows opstarten.

Daar na komt er een wit knipperend stipje en hoor ik de cd-rom drive uit gaan :

foto

Het enigste waar ik aan denk dat het aan licht is dat dit geen legale verzie is. Kan het daar aan liggen?

roy

roy,

De versie van windows heeft er niks mee te maken.
Wat je nog zou kunnen proberen is de opstart diskettes van xp te gebruiken.
Die kun je hier downloaden www.bootdisk.com

Ik heb hem dus gedownlowd en ik start het op en krijg ik dit :(

naamloos3th.png

wat kan ik daar aan doen?

roy

Laatst bewerkt:
Ik heb ze net gemaakt en ik heb disc 1 er in ga stopt dan gaat mij lezen en krijg ik dit : Disc I/O error

wat kan ik dar aan doen :confused:

roy

XP

Wat je het beste kunt doen is de laptop opstarten met een win"98 bootdisk, deze installeert nl de drivers voor je cdrom speler.fdsk vervolgens je harddisk en formateer hem hierna.opnieuw opstarten en je kunt XP installeren, zorg je wel voor een internet verbinding om de drivers te kunnen downloaden, die van een laptop zitten niet allemaal bij XP
suc6:thumb:

Partitioneer je schijf eens op nieuw met fdisk en maak een nieuwe partitie aan.
En doe even fdisk/mbr heb je tevens je master boot reccord weer schoon.
Start daarna weer eens op vanaf de cdromdrive met de xp cdrom en probeer dan weer opnieuw te installeren.

zie bijlage.

Bijlagen

Ik ben dit probleem ook een aantal keren tegen gekomen, om het op te lossen moet je de harde schijf opnieuw partitioneren en volledig formateren met bijv. gdisk (dus niet snel/quick format). Verder kun je ook eens proberen scandisk of een soortgelijk programma de schijf te laten scannen.

Als dat niet werkt, probeer dan eens te installeren met alleen een cd-rom-drive, harde schijf en een videokaart in de computer (de rest los halen).

Als dat ook niet werkt, probeer dan eens een andere windowsversie te installeren.

Verder zou ik ook geen opties meer weten...

Succes

Probeer gewoon eens wat langer te wachten als die cursor knippert in je beeld. Je computer lijkt niets meer te doen, maar ondertussen gebeurt er dus wel degelijk wat (wat...? dat weet Bill wel).... als er na 5 minuten nog niets gebeurt is het idd foute boel en kan je de optie van JarnoG wel proberen...

Hallo,

Het is allemaal niet gelukt ook windows 98 niet.
Dus ik zet er een nieuwe hardeschijf in.
Ik laat wel even hooren of dan het was.

Roy :D

Hallo,

Ik heb er een nieuwe hardeschijf ingefdaan. Maar daar mee deed hij het nog niet:( Ik zouw echt niet weten wat ik er nu aan kan doen. Heeft iemand nog een iedee?

Groetjes roy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan