instal

Status
Niet open voor verdere reacties.

harry1947

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2004
Berichten
343
Ik probeer windows xp te installeren maar hij wil niet booten vanaf de cd ook met de diskettes lukt het niet.Hij geeft die kreet dat ntlr ontbreekt.
Nu probeer ik het in het bios in te stellen dat hij vanaf de cd moet opstarten maar onder advanced en dan Cmos event wil ik dat openen door enter te drukken dan loopt hij vast en staat er alleen: Even log validity (valid)
Kent iemand dit probleem. bvd Gr Harry
 
Laatst bewerkt:
Nu wel :) , zoek even naar de boot opties, indien je de regel onderkrijgt dat je op kunt starten van cdrom door een willekeurige in te toetsen, staat hij goed.
 
Dan mag je, als hoge uitzondering :eek: , je merk en type moederbord hier neer plempen, dan zoeken we even ernaar.

Progje om dat te ontdekken, indien je het niet weet.
 
Het is een AMI bios easy setup utilities V.1.17 1998 america megatrends
Hoop dat het voldoende is. gr harry
 
Nee, het merk en type moederbord wil ik graag, dit is alleen de bios bakker, die maakt voor bijna alle merken mobo's, bios roms.
 
het merk is Packard Bell Imedia en dit staat op het moederbord MS-6323 Ver:2
 
Als het goed is, dit is namelijk een oem bord waarbij de bios kan afwijken, staat het onder de Advanced Bios Features, bij, First/Second/Third/Other Boot Device.
 
install

Het punt is dat onder advanced alleen staat
Even log validity
view logfile
Dit zijn de 2 regels die er in staan en verder niks dus ik kan geen boot volgorde instellen
Dus klik ik op advanced dan zie ik die 2 regels en dan loopt hij vast en kan ik niks meer doen.gr harry
 
Tja, dan wordt het moeilijk helpen, indien die optie eruit is gejast.
Je kunt een bios update overwegen, of de bios opzoeken bij Packard Bell, aande hand van naam en type PC, of die van MSI erin flashen, deze, dus.

Hier een handleiding daarvoor.

Wat is het serie nummer van die PC? kijk ik wel even bij Packard Bell om de enable toets te vinden, voor de uitgebreide bios, meestal ctrl-f1, maar dat kan anders wezen, met welke toets kom je in de bios?

NUMMER VAN DE PC?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt ik ga er mee aan het werk maar dat wordt niet vandaag maar ik laat weten hoe het is afgelopen. gr harry
 
install

Het nummer zal ik ook opzoeken.ik kom in het bios met F2. bedankt
 
Bedankt met het bios is het gelukt nu staat alles er weer in.Maar nu het volgende.
Als ik nu xp opnieuw ga installeren dan boot hij prima dan kan ik hem formatteren dan gaat hij de bestanden lezen en dan kan hij een aantal bestanden niet lezen en dat zijn niet steeds dezelfde als ik het weer opnieuw doe. Het ligt niet aan de cd want die doet het op een andere computer wel goed en bij deze vroeger ook.Ik heb ook nog de cd van een ander geprobeert maar dat maakt niet uit. Wat zou dat nu weer kunnen zijn. bvd Gr Harry
 
Tja, dat is moeilijk te zeggen, de cd rom, de kabels, de stroomvoorzining, geheugentimings in de bios.

Begin met de kabel om te wisselen, en dan eventueel de cd/dvd speler, hang deze ook eens aan een molex, de stroom kabel, waar niet teveel aanhangt, kijk ook alle opties in de bios even na.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan