Instalatie Geluidskaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

(P)C(razy)

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2002
Ik heb gisteren een geluidskaart gekocht, die van 4 kanaals kaart (http://www.sweex.nl/product.asp?pid=103 'Sweex 4.1 soundcard'). Nu heb ik een systeem met windows XP draaien, en de meegeleverde sofware lukt het niet om te installeren. Ook met de XP drivers op deze site lukt het instaleren niet. Steeds dezelfde fout melding dat het niet voldoet aan de XP eisen. En als je dan op 'toch doorgaan' drukt, dan is de instalatie toch mislukt om één of andere reden. Nu vind ik het erg rot als ik niet eens muziek op m'n pc kan krijgen, want ik heb ook nog speciaal daarvoor een speaker-set met 4.1 sound gekocht!
Wie weet er een oplossing??

Geplaatst door (P)C(razy)
Ik heb gisteren een geluidskaart gekocht, die van 4 kanaals kaart (http://www.sweex.nl/product.asp?pid=103 'Sweex 4.1 soundcard'). Nu heb ik een systeem met windows XP draaien, en de meegeleverde sofware lukt het niet om te installeren. Ook met de XP drivers op deze site lukt het instaleren niet. Steeds dezelfde fout melding dat het niet voldoet aan de XP eisen. En als je dan op 'toch doorgaan' drukt, dan is de instalatie toch mislukt om één of andere reden. Nu vind ik het erg rot als ik niet eens muziek op m'n pc kan krijgen, want ik heb ook nog speciaal daarvoor een speaker-set met 4.1 sound gekocht!
Wie weet er een oplossing??

Volgens mij heb je alles geprobeerd,en ik zou teruggaan naar de winkel,en een kaart halen die wel aan de XP eisen voldoet.

vet lomp, op de verpakking staat dat ie windows xp compatible is :(

hij geeft ook deze fout, misschien dat het daardoor komt..
fout.bmp

Laatst bewerkt:
Geplaatst door (P)C(razy)
vet lomp, op de verpakking staat dat ie windows xp compatible is :(

hij geeft ook deze fout, misschien dat het daardoor komt..
fout.bmp

Ja,dat schreef je al,dat van ''toch doorgaan''
Maar dat is vaak normaal dat je dan toch doorgaat,dat wil alleen maar zeggen dat Microsoft het niet ondersteund.
Dat zegt niets over dat het product niet goed is.
In jou geval gewoon teruggaan naar de winkel dus.

Na de installatie vd driver komt er een icoontje rechtsonderin, dubbelklikken, even zoeken en iets met xear 3d oid aanvinken. dan moet ie net doen

Gebruik je toevallig een spdif uitgang? Dan moet je nog in de geavanceerde audioeigenschappen via configscherm ff "alleen digitale uitvoer" aanvinken, anders hoor je inderdaad niets. Doet je gamepoort het wel?

Ik heb dezelfde geluidskaart en bij mij doet ie het wel gewoon :)

Xp herkent inderdaad eerst je gamepoort en daarna de geluidskaart.

ik heb nu trouwens een on-board aanstaan, maakt dat uit, of moet ik die eerst uninstalleren?

ik ben nu bezig met downloaden van die van c-media..

ok het is gelukt op de optie:
8738 in sound card (rear speakers jack individually)

alleen als ik hem dan aansluit op de Line out voor 4 speakers, doet ie het niet...
wel als ik hem aansluit op die van 2, maar dan werken alle 4 wel maar geen surround-sound...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan