instalatie windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

padboy63

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2008
Hallo,

ik heb een asus laptop met windows 7 er op, standaard van asus, dus met allerlei programma,s voor de laptop, waar je vaak niet veel aan hebt. gisteren wou ik er een gewone schone windows 7 er op zetten,maar tijdens de eerste opstart gelijk melding van: ERROR.
groot in beeld, en doet vervolgens niets meer.
Is er een mogelijkheid om de laptop echt helemaal schoon te gaan formateren, zodat er niets meer achterblijft van asus.

ik wil eigenlijk een gewone schone windows 7 draaien.de schone windwos 7 staat ook op de pc boven en geeft totaal geen problemen

hopenlijk kunnen jullie me vertellen hoe en wat

groet wim

Als je een schone computer wilt moet je naar configuratiescherm gaan en alles wat je niet nodig hebt verwijderen, het word dan compleet van je computer afgehaald.

Op welke manier probeer je W7 te instalelren ?

Van dvd/cd of van usb ?

Hoe en wanneer kreeg je de error?

Kreeg je hem in een Windows omgeving? Zo ja welke en welk evt. service pack?

Of deed je het via DOS?

ik instaleer van dvd, wat betreft de foutmelding: vergeten,maar ik zal de schone windows nog een keer er op zetten en dan de foutmelsing hier neer zetten

er komt groot in beeld: ERROR en dan bovenin de foutmelding: can,t fount c: ..................... en krijg ik na dat windows geïnstaleerd is, gelijk na de eerste opstart

ik ga windows 7 er nu opzetten,dus jullie horen over een uurtje wel de juiste melding

groet

Laatst bewerkt:
windows 7 staat er weer op: de melding is: grote letters : ERROR

rechtboven in staat: can not open file c::\recovery.dat.

dus verder kom ik niet, met welke windows ik ook probeer: steeds weer deze melding

groetjes wim

Het is me nog steeds niet helemaal duidelijk.

Dvd er in en dan komt hij in het begin met de vraag waar je windows wilt installeren.
Je kiest dan voor C en voor formatteren.
Dan laat je hem lopen en moet het goied gaan.

Is het een echte dvd of een recovery dvd ?

hoi, windows 7 vraagt niet om formateren, alleen dat de oude windows als "old"wordt weggezet.

en geen originle ,maar op de gewone pc draait ie perfect, zonder enig probleem.

misschien eerst windows xp er op zetten,daar kan ik wel mee formateren

groet

Het gaat niet er om of het een originele of copie is, maar het is de vraag of je een restore dvd hebt of een installatie dvd.

Een installatiedvd die kun je op alle pc's gebruiken, een restore dvd alleen maar op de pc waar je hem gemaakt hebt.
Hij maakt namelijk een backup van de binnenkant van je pc en die is uiteraard anders dan van je laptop.

(videokaart, netwerkkaart, geluidskaart)

hoi, ja oke, ik gebruikte de resore dvd, maar daar ataat dus alles op, ook programma,s die ik niet nodig vind, en die kan ik niet uitvinken, bij hp had ik bv 2 dvd,s 1 met windows en 1 met drivers van geluidskaart etc etc

maar hoe dfan ook: deze melding krijg ik dus met de instalatie dvd die ik ook voor de pc boven gebruikt heb

en hoe krijg ik die melding : can not open file c::\recovery.dat. weg, als me dat lukt dan kan ik er denk ik alles opzetten,maar dat komt steeds terug

Ik probeer het nog 1 keer:

Een restore cd kun je maar op 1 computer gebruiken !!!!!!!.
Hij zoekt op je laptop naar files die op je pc boven staan en die zal hij dus NOOIT kunnen vinden!.

Alleen de melding weghalen is niet voldoende !.
Als mijn olielampje in de auto gata branden en ik haal het lampje er uit dan is het probleem echt niet opgelost hoor. :D

Bezorg jezelf een installatiedvd en je probleem is opgelost.

okey misschien een betje krom uigelegd,

op de laptop draaide windows 7 , herstel dvd,s gebrand en 1 keer die dvd,s gebruikt,met alle toeters en bellen die je gratis krijgt van asus.

2 weken geleden heb ik op de gewone pc een instalatiedvd gebruikt voor een nieuwe windows 7 en het loopt als een zonnetje

wil ik echter die instalatie dvd ook gebruiken voor de laptop dan krijg ik dus na de instalatie en update de melding :can not open file c::\recovery.dat.

Ik weet dat de restore dvd,s alleen op de laptop te gruiken zijn,dus ik zie niet in wat ik fout doe. gaat me alleen erom dat ik steeds die melding krijg

hopenlijk heb ik het nu goed uitgelegd

groet

ik ben nu bezig met formateren van de harde schijven met windows xp, daarna zet ik er weer windows 7 op(instalatie cd die ik op de grote pc gebruik) . hopenlijk gaat dat dan werken

ik hou jullie op de hoogte

bedankt voor het advies en de tijd

groet wim

Laatst bewerkt:
Ik heb even rondgezocht en kan je vertellen dat het met je recoverypartitie te maken heeft.
Meerderen hadden er namelijk last van.

Waarschijnlijk is je recoverypartitie C of was hij C.

Wat kun je doen:

1. Once you get the error message, restart your computer and boot the Windows 7 CD.
2. Enter the required fields [Example: Keyboard (US)] and click next
3. Click on the "Repair your computer" button and select the drive (C:/OSVista) (this is what mine said)
3. Then select the option "Command Prompt"
4. In Command Prompt type in DISKPART
5. Then type in LIST DISK
6. Then select the disk by typing SELECT DISK 0 (or which ever disk it is) and hitting enter
7. Then type LIST PARTITION and enter
8. Then select the partition you want to delete by typing SELECT PARTITION 0 (MAKE SURE YOU ARE DELETING THE SMALLER PARTITION, Mine was about 5000MB I believe)
9. Lastly, type DELETE PARTITION OVERRIDE

Once these steps are done, exit and restart your laptop
Enjoy Windows 7!

Andere mogelijkheid: zorg voor een livecd met een partitiemanager en verwijder AL je partities. Maak dan een nieuwe aan en je probleem moet ook opgelost zijn.

hoi jedi en anderen.

het is opgelost, ik heb zoals eerder gezegd dat ik de laptop ging formateren met winidows xp en dan een windows xp er op zou zetten, daarna heb ik een nieuwe windows 7 erop gezet, werkt nu ook als een trien, geen rare meldingen meer oid.

dit was voor mij de handigste manier aangezien ik ook niet zo,n expert ben in het hele gebeuren

nogmaals bedankt voor je tijd en het zoeken,

groet wim

Fijn dat het is opgelost.
Alhoewel je wel voor een omslachtige methode gekozen hebt.
Maar goed ik heb oplossingen gezien waar men na installatie van XP ook nog eerst Vista ging installeren want anders "werkte het niet".
Voortaan misschien toch maar alle adviezen lezen en uitproberen?

Hallo,

Ik wil even reageren op dit topic.
Ik heb dezelfde fout nu ook, Ik heb een Asus laptop waar standaard Win 7 64 bit op draait en wil persee de 32 bit versie.
Ik begrijp dat de recovery partitie op de HD een nieuwe win 7/32 bit installatie tegenwerkt.

Ik heb bij de eerste opstart met Win 7/64 bit 5 recovery dvd's gebrand, kan ik nu de recovery patitie op de HD nu verwijderen mocht ik ooit terug willen naar een win 7/64 bit? of werken die recovery partitie en de gebrande dvd's samen bij herstel naar Win 7/64 bit??

Op de ASUS-website bij troubleshooting vind ik trouwens dit:

What's the difference between Recovery CD and Hidden Partition?

The Recovery CD can recover the O/S to factory default state, but you will need to install Drivers.

The Recovery Partition can recover the O/S to factory default state without the need to install Drivers.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan