instalatie XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Excalibur

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2002
Gisteren geprobeerd op de nieuwe computer van een maatje win XP te instaleren. Alleen komt hij bij het opstarten van de computer met de melding "boot from cd". Nou dacht ik dus dat dit komt doordat de computer eerst op de diskette drive gaat zoeken. Heb gekeken of ik dit in het bios kon overzetten naar de cd-rom. Heb alleen geen idee hoe dit werkt. Ben ook best wel bang dat ik iets fout doe. Nu is dus mijn vraag hoe ik dit kan doen? En of dit ook echt wel het probleem is? Weet alleen niet precies wat voor computer het is. Hoop dus ook dat dit niet uitmaakt.
Mischien is het ook mogelijk om op mijn computer een opstartdiskette te maken, en die bij hem te gebruiken. Dat heb ik mischien nog wel liever, aangezien ik niks verkeerd wil doen. Mocht dit werken kan dan ook iemand vertellen hoe ik zo'n opstart diskette moet maken?
Hoop dat ik reen beetje duidelijk ben geweest en dat jullie het begrijpen.

B.V.D
Remko

Laatst bewerkt:
Errug handig is MADBOOT opstartdiskette.
Maar staat er niet boot from cd press F8, want ik meen mij te herinderen dat ik op F8 moest drukken met het opstarten vanaf de cd-rom.

doe de xp cdrom erin en boot gewoon van cdrom( prettig toch) Daarna kun je gewoon installeren en de gegevens opvolgens die je tegen komt.

suc6

Moet ik een opstart diskette niet gewoon in Windows maken? Ben niet erg goed in engels dus begrijp het niet helemaal. En die testbank begrijp ik ook niet helemaal. Maar vind het eigelijk ook maar een vreemd verhaal dat ik het bios moet aanpassen om een cd-rom te kunnen afspelen.

LEES DIT EENS

Als je bios opstart vanaf A: en je hebt geen zin om je bios te veranderen kan je Madboot opstart diskette gebruiken download MADBOOT plaats een lege diskette en start het programma, start vervolgens de computer op met de diskette er in

Laatst bewerkt:
Na melding boot cd rom enter geven

vaak krijg je bij het opstarten van je pc de melding boot from cd.... te zien als de xp cd in de drive zit. Je heb dan vaak maar een paar seconden de tijd om op enter te drukken. Druk zodra je de melding boot from cd.. ziet staan op enter en dan zal de installatie gewoon doorlopen ben je te laat hiermee dan doet het systeem verder weinig. Zoniet dan moet je gewoon even je bios aanpassen zodat deze van cd rom opstart hier kun je niets verkeerd mee doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan