Instalatieprobleem Longhorn/Vista Beta1 - Setup vind eerste HD niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.

dazzzzed

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 aug 2005
Hallo,

Ik heb onlangs WindowsVista Beta1 gekregen en heb besloten om deze dan maar wat te proberen. Toen ik de dvd laade in WindowsXP was er geen probleem, probeerde ik echter te booten van de cd (wat op zich ook geen probleem is) detecteerde de setup slechts 1 van mijn 2 harde schijven. Is er iemand die dit zelfde probleem heeft of denkt me hierbij te kunnen helpen?

Dank bij voorbaat,

dazzzzed

Is dit toevallig een SATA harde schijf? Zo ja, gebruik je sata-driver diskette dan tijdens de installatie van Windows Vista.

Dit is inderdaad een SATA ... bedankt voor de tip, zal ik zeker proberen

EDIT: Net als ik hem nodig heb vind ik die floppy niet, ik heb al wat gegoogled maar vind nergens die drivers ... kan iemand me hieraan helpen? (het gaat om een "Maxtor 6 Y120M0" SATA van 120GB) Alvast bedankt ...

Laatst bewerkt:
Het maakt niet uit wat voor merk SATA harde schijf, maar het ligt aan het type moederbord. Zoek op de site van de moederbord fabrikant naar dat type.
Bijvoorbeeld Asus

Nogmaals hartelijk bedankt, ik laat iets weten als ik wat resultaat heb ... en wat een toeval mijn mobo is een "Asus A7N8X-E Deluxe" dat komt mooi uit ^^

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan