Instaleren SSD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
Ik heb een Samsung 850 EVO 250GB en ga hierop een Clean Instal doen Met Win7 Home Premium 64Bits
het meeste heb ik ook met jullie hulp al begrepen hoe sommige dingen te doen Maar hoe meer ik lees en vragen stel hoe meer ik denk waar ben ik aan begonnem

SSD formateren de een zegt niet doen de ander wel doen. AHCI niet nodig ander persoon zegt wel nodig.
En ondersteunen ze TRIM ook al zo een vraag waar ik geen raad me weet
Hoe dat ik AHCI aan moet zetten ook in de Bios dat weet ik nu. Maar dan lees ik weer op een andere site dat er Drivers geinstaleerd moeten worden voor de AHCI Mode.Heb de hele Asus site doorzocht maar niks gevonden. Google gebruikt dit gevonden https://downloadcenter.intel.com/search?keyword=ahci+sata+driver maar dan weer het probleem welke moet ik nemen. Dus de vraag maar hier gesteld over dit alles

Bekijk bijlage MOEDERBORD Asus P8H61 PRO B3 iH61, SATA600, GLAN, USB3.0.docx

Laatst bewerkt:
AHCI moet je aanzetten alvorens je begint. Drivers heb je daar niet voor nodig, Windows 7 en hoger hebben deze gewoon erin zitten.

Als je een schone installatie doet op de SSD hoef je verder niets bijzonders te doen qua instellingen (TRIM wordt dus ook automatisch aangezet). Defragmenteren e.d. wordt dan automatisch goed ingesteld. Voor de rest gaat de installatie gewoon hetzelfde als op een harde schijf ;)

dus voor de zekerheid de vraag AHCI instaleren met de gewone HD erin en dan pas SSD erin HD eruit en instaleren

nee: HDD eruit en SSD erin (voor de zekerheid altijd even 1 schijf aangesloten, dan kan het minste fout gaan), AHCI inschakelen en dan gelijk installeren ;)

Na installatie kan je je HDD weer terug aansluiten.

Dat is duidelijk maar dan toch de vraag als er nog niks op de SSD staat kan je dan gewoon in de Bios en met regedit AHCI aanzetten en Hoe

Ja, als er nog niets op de SSD staat kan je gewoon in de BIOS (sterker nog: je hebt helemaal geen harde schijf o.i.d. nodig om in de BIOS rond te kunnen neuzen). Dus je kunt gewoon voor de installatie al AHCI inschakelen, dan hoef je geen rare dingen met regedit te doen.

ok ik ben er nu klaar voor morgen de PC een schoonmaakbeurt geven flink de perslucht er over en dan instaleren maar

u hartelijk bedankt voor de duidelijke uitleg

De vraag is verplaatst van geheugen naar harddisk.

perslucht...hou dan wel de ventilatoren vast zodat deze geen negatieve spanning opwekken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan