instaleren van win 98

• Onderwerp starter Onderwerp starter olof
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

olof

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jul 2006
ik de c schijf geformateert en opgestart met opstardiskette en dan krijg ik de fout melding progman.exe error \dan moet ik weer wat invullen bij a:Wat moet ik nu doen?

Je moet opstarten van de 98se diskette met cdrom ondersteuning, dan de drive vinden waar de 98cdrom in zit, dan de setup draaien.

olof zei:
ik heb een opstartdiskette van 98 se

Mooi, mee opstarten en de schijfletter vinden waar de cd van 98 inzit, meestal de E:, en dan, wat ik al eerder aangaf, setup intrommelen.

Kan natuurlijk zijn dat je de schijf nog eerst moet indelen en formateren met fdisk, vanaf die 98 flop.

install win 98

ik de c schijf geformateerd en op nieuw ingedeeld met fdisk.
maar ik krijg nog steeds de melding error loading progman.exe

Krijg je die nadat je geboot hebt van ofwel de windows installatie-cd, ofwel de bootflop 98se en nadat je naar het cd station bent gestapt in DOS en nadat je setup heb ingetikt?

Kortom, zou het kunnen zijn dat je een 'rotte cd' hebt (tand des tijds e.d.)? Of zit je heel ergens anders in het traject? (Ik vraag dit ook omdat je schrijft geformateerd en opnieuw gepartitioneerd. Ik hoop voor je dat je dat andersom hebt gedaan; anders heb je met de tweede handeling de eerste opnieuw noodzakelijk gemaakt.)

Waneer krijg je die melding?
Progman.exe is een onderdeel van win 3.11, en wordt alleen gebruikt in 98 voor emulatie.

Is het een goede 98SE cd? een volledige? en geen upgrade versie?
Zitten er geen krassen op.
Is de bootflop ook voor/van 98SE?

win 98

het is een goede cd-rom de boothflop heb ik van internet afgehaald
hij geeft de foutmelding aan na de scan dan gaat ie bestanden op zoeken voor de installatie en dan geeft ie error loading progman.exe

Zou maar op zoek gaan naar een andere 98SE cd, ligt overduidelijk daar aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan