instaleren wewrkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Remote procedure call (RPC) stond op gestart en automatisch
Remote Predure Call (RPC Locator stond niet gestart en op handmatig.

Deze met rechtermuis opstarten kon wel, maar leverde geen verandering op het bovenstaande.

Nog iets vreemds.
ik kan niet in systeem komen. Wel in systeem Beheer.
Als ik in syteem probeer te komen via configuratie dan zie ik heeeel even een zandlopertje en daarna gebeurt er niets meer.

Ik begin bijna te denken aan format C
wel erg drastisch want alles van mijn werk zit op die labtop.

Laatst bewerkt:
Ik ben net thuis. Even bijkomen. Dan ga ik zoeken met Google of ik iets kan vinden van een verdwenen RPC.

Remote procedure call (RPC) stond op gestart en automatisch Remote Predure Call (RPC Locator stond niet gestart en op handmatig. Zo is het goed.

Dit kwam ik wel tegen i.v.m. problemen van rpc: ik heb het al... ik heb ff gegoogled en ik kwam uit op een patch (van microsoft) die 3 dll's vervangt.... en nu dietie ut goed
Vervelend dat je niet hoort waar :rolleyes:

Als ik in syteem probeer te komen via configuratie dan zie ik heeeel even een zandlopertje en daarna gebeurt er niets meer.
Omdat RPC plat ligt kun je waarschijnlijk in meer dingen niet komen. Neem b.v help en ondersteuning.
Doet je printer het wel? Er valt zoveel onder RPC.

Maar hoe krijg je nou een service gestart die corrupt is gemaakt :confused: Ik kom steeds weer op Blaster uit.

Misschien is DIT het proberen waard.

En dan heb ik nog twee paardemiddelen:
Leg de CD van XP in de CD-rom.
Ga naar Start -> Uitvoeren.
Type nu sfc /scannow en klik Ok.
Windows zal nu beschadigde of vermiste systeembestanden repareren.

Windows-systeem installeren met behoud huidige instellingen

Het wil wel eens gebeuren dat na een installatie van programma's dat er ineens bestanden ontbreken of beschadigd zijn of dat het register niet meer goed werkt.
Dan wil je het Windows-systeem opnieuw installeren met het gevolg dat je alles weer opnieuw moet installeren en instellen. Er is echter een manier om het systeem te herstellen zonder alles opnieuw te moeten installeren.

Leg de CD van Windows in de CD-rom speler, ga vervolgens naar Start/Uitvoeren en type daar het commando D:\i386\winnt /unattend (er van uitgaande dat D: de CD-rom speler is) in en klik op Ok.

De set-up-routine zal starten en alle belangrijke bestanden zullen worden gerepareerd.
Terug

Laatst bewerkt:
ik dacht even dat ik er was.

1. orginele cd die bij de computer zat gepakt.
daar kwam ik .net framework en .net framewrok servicepack 2 tegen en die was ook niet goed geinstalleerd waardoor ik die update van MSn 6.1 naar 6.2 niet kon doen. Ik kon die eerst ook niet installeren maar via deze cd van xp liep dat wel.

2. MSN geprobeerd te updaten ging niet.

3. sfc /scannow gedaan en toen liep msn 6.2 er ineens wel in !!!! ik dacht bingo !!!!!!

4. syteem kon ik ook weer netjes inkomen. Joepie :D

5. flash........... bleef hangen en nadat ik met taakbeheer weer had weg gedaan: **Kan RCP niet uitvoeren** :evil:

Het leek zo mooi te worden. :confused:

That's life! :D
Gaan we verder zoeken.

Ik zie trouwens dat ik 2 keer dezelfde tip heb geplakt. Het moet een ander zijn. Ik zoek het even op en pas het bericht boven aan.

met je tweede opdracht krijg ik heeel even een zwart vlak van commandpompt te zien met daarin een hele lap tekst (kan zo snel niet lezen wat er staat)
Daarna verdwijnt dat dus weer en gebeurt er niets meer.

Heb je die opdracht in het veld van uitvoeren geplakt?

"En welk paardenmiddel dan wel" vroeg ze achterdochtig:D

Heb de tekst weten te achterhalen
In het plaatje zit het eerste stuk

gewoon ingetikt (en twee keer gecontroleeerd op tikfouten)
in uitvoeren.

Er staat overigens xp professional terwijl het om xp home gaat ???

Maakt dat uit?

Bijlagen

• commandpormpt.jpg
    commandpormpt.jpg
    49,5 KB · Weergaven: 34
Laatst bewerkt:
Er staat overigens xp professional terwijl het om xp home gaat ???
Alleen het bovenste gaat over jouw pc. Dat andere hoort bij de opdrachten.

Het lijkt er op dat er nog een toevoeging getypt moet worden. Of kun je die keuze nog maken als je 'in Dos' zit.

Nee wacht eens even. Dat Dos hoor je helemaal niet te zien. Je doet de Windows cd er in en je plakt die opdracht == D:\i386\winnt /unattend == in de regel van het uitvoeren menuutje. Dan worden (als de opdracht goed is) die bestanden van de d:\ afgehaald.

Laatst bewerkt:
Nee dat klopt niet.
Ik heb die opdracht in het uitvoeren menuutje getikt en dan krijg ik dus die opdrachtprompt gedurende een flits.

Daarna heb ik diezelfde opdracht ook in de opdrachtpompt getikt omdat ik dan kan lezen wat er nu eigenlijk staat.
De tekst blijft dan staan nl.

Martin kijk eens:
attachment.php

Ik was zo wijs om de D te laten staan. Anders had ik nu ook die files naar binnen moeten werken.

Probeer het nog eens. Kopieer dit: D:\i386\winnt /unattend
In het uitvoeren schermpje typen. NIET na cmd gebruikt te hebben!

Als je cd-rom een andere letter heeft moet je natuurlijk wijzigen.

Laatst bewerkt:
Elisa, je hebt mijn post denk ik niet goed gelezen, of ik heb het niet duidelijk genoeg gezegd.

Ik had in uitvoeren dat commando ingetypt alleen omdat toen opeens in een flits die cmd vlak voorbijkwam heb ik om te kunnen zien wat daarin voor tekst stond daarna dat nog een keer in cmd ingetypt.

Ik heb voor de zekerheid nog een keer de labtop opnieuw opgstart en in uitvoeren het commando ingetypt en dus weer geen andere reactie dan een flits waarin het zwarte vlak (cmd) te zien was.

Ik heb het wel gelezen maar het kan gewoon niet :8-0: Je typt een commando in om op de D:\ te gaan lezen :8-0: :8-0:
Het enige wat ik kan bedenken GGRRRRRRR die rottige RPC:rolleyes:

Martin ik kan nog maar 1 ding bedenken :

Laatst bewerkt:
:D Ja dat zei ik al...... paardemidel 3 :p

Nou ja, ik vond het heel fijn, alle hulp die je hebt gegeven.
:thumb: :thumb:

Tot ziens in dit digitaal theater.

groetjes

Martin

Ja ik had je graag RPC terug gegeven maar er vallen zoveel dingen onder die service dat je steeds weer tegen een muur oploopt.
Je had troep op je pc, is het niet? Er zijn trojans die RPC inpikken. Dit kan best eens bij jou gebeurd zijn.

Jij hebt een leuk klusje voor de boeg :D
Formatse :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan