instaleren Win 98 lukt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter jos27
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jos27

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2005
Ik heb mijn pc geformateerd. Doe er een opstart disc in en start hem op. Geef aan dat hij moet opstarten met cd ondersteuning, gaat gewoon verder met PCI controleren. Maar dan komt het, zegt hij dat ik HELP moet intoetsen en op enter moet drukken voor help.

Nu is mijn vraag, wat moet ik nu intoetsen achter A:\>

Alvast bedankt voor een antwoord.

Jos,

Start jij op vanaf diskette of vanaf de windows cd rom zelf ?? Ik geloof dat windows 98 en dan vooral de eerste versie niet geheel bootable is....

Het beste werkt het met de opstartdiskette van win 98
O.a. hier te downloaden... :thumb:

Ik ga ervan uit dat D:\ je cd-rom is.

Je type dan;

D: druk Enter toets in.
Dan staat er;

D:\

Hier type je;
setup gevolgt door de Enter toets.

De installatie zal dan beginnen.

@Remy, als ik het goed begrijp wordt er met de opstartfloppy opgestart.

re

Als na D:\> setup typ, krijg ik This program requires Microsoft Windows.

De cd draait wel, maar er gebeurt niets.

Geplaatst door jos27
Geef aan dat hij moet opstarten met cd ondersteuning
Stop de cd-rom EN de opstartdiskette in de stations en kies optie 1: Windows 98 setup starten van cd-rom.

Guus.

Formatteer dan eens opnieuw, maar dit keer met de opdracht format c: /u (spatie na c: !).
Probeer het daarna nog eens.

Guus.

re

Guus hij doet het nou, maar nu heb ik een probleem. De productindetificatie ben ik kwijt. Weet jij nog iets zodat ik deze kan omzeilen? Of een andere code? Of hoe ik er achter kan komen wat de code is.

Je kunt dat niet omzeilen en je kunt de code ook niet van de cd-rom te weten komen.
Het was beter geweest als je die code vóór het formatteren even had opgezocht.
Dat kan in het register (HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion). Achter ProductKey vind je daar de code.
Als je nog een andere machine hebt waar hetzelfde besturingssysteem op staat kun je daar eens kijken.
Als je die mogelijkheid niet hebt, zul je op zoek moeten naar een cd-rom met bijbehorende code.

Guus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan