Instaleren Windows 98 gaat niet goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Breitner

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2005
Hoi, ik wil mijn harde schijf (met Win98) in een andere computer zetten en omdat daar Win.ME opstond heb ik die geformateerd en er W98 opgezet.
Mijn bedoeling was om eerst de twee schijven bij elkaar te zetten en dan rustig uit te zoeken welke zaken ik op welke schijf wil hebben.
Win98 instaleren lukt wel maar nu kan ik allerlei stuurprogramma's niet vinden. (Netwerk en Multimedia). Misschien een beetje een domme vraag maar...komt dat omdat ik nu 2 dezelfde
Win98 heb draaien? Of zie ik iets anders over het hoofd?
Gr. Br.

Win98 instaleren lukt wel maar nu kan ik allerlei stuurprogramma's niet vinden. (Netwerk en Multimedia).
Heb je de stuurprogramma's wel geinstalleerd dan?
Als je tenminste bedoelt netwerk adapter en geluidskaart.
Anders zou ik net weten wat je bedoelt.

het kan zijn dat windows me deze drivers al heeft ingebouwd.
Voor windows 98 zal je dan moeten gaan zoeken, normaal gebruik ik daarvoor het programma everest. van www.lavalys.com

Ik kan de driver van de netwerkkaart inderdaad niet vinden.Ik heb 2 resource CDs helemaal afgelopen om te kijken wat past, maar dat lukt niet. Het probleem is dat ik niet op internet kan om ze te zoeken. (Geen netwerk)
Mijn cdschrijver is stuk anders had ik Everest even op cd kunnen branden.
De driver van mijn SB Live Value Sound kaart had ik wel gevonden maar daar kreeg ik de mededeling dat ik niet gemachtigd was om te gebruiken. (Stond op de resource cd).

gr. br.

Jouw bericht is bij mij niet aangekomen. Vandaar mijn late reactie.

Wat je netwerk kaart betreft...kijk eens in apparaatbeheer bij netwerkadapters, misschien kun je zo iets ontdekken.
Of je maakt je pc even open en je haalt de netwerkkaart er even uit.

Ik heb die soundcard driver wel gevonden. Zal dezelfde zijn als jij op cd had waarschijnlijk. Deze n.l.

Wil je dat ik verder zoek kijk dan of je nog een nummer hebt of zoiets.

He Elisa,
Ik herken dat je mijn reactie niet kreeg, want eerst kreeg ik hem niet verstuurd en later bleek hij toch ineens weg. Er was iets mis gegaan dus.
Zeer bedankt voor je antwoord. Ik heb n.a.v. je opmerking inderdaad mijn kaart er maar even uitgehaald. Het bleek een Belkin, een kaart waar ik nog software voor had liggen van mijn andere pc. Ik heb het inmiddels (bijna) allemaal op kunnen lossen, ik kan nu in ieder geval op internet. Hij kan nog een paar dingen niet vinden, misschien kom ik nog even terug met die vraag maar voorlopig kan ik vooruit. (Ik kan op deze computer niet zien waar, maar er stonden nog wat vraagtekens).
Nogmaals bedankt!
Gr. Breitner

Je kunt het beste even EverestHome downloaden.
Deze geeft je een goed overzicht van alles wat je aan hardware hebt en nog meer zaken.
Aan de hand daarvan kun je gewoon b.v. driver belkin pci 4500 intypen in Google. Zo vind ik tenminste het meeste.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan