install 98 probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
ja als ik xp op de andere hd opstart dan kan ik via de verkenner de cdrom bekijken

Dan doe ik nog een laatste poging.

XP staat op C toch?

Jij boot met een bootdisk?

Het fijne van een bootdisk is, is dat íe de Atapi drivers (en ook de command com) naar C kopieert.

Hoe heb jij vastgesteld dat 98 de speler niet kan vinden?

niet opgeven ik heb beloofd dat ik via help mij het wel zou redden.
na dat ik de xp hd heb losgekoppeld
boot ik het systeem met de startdisk van bootcom en tijdens die installatie krijg ik dus de melding van MSCD001 nodrivers found aborting installation
maar installatie gaat door zonder cdrom ondersteuning
en ik kan dan ook diverse schijven vinden maar de cdrom drive niet

Is dat dan niet simpelweg een kwestie van het feit dát de bootdisk helemaal geen bestanden kán kopieren? Een bootdisk kopieert standaard naar de C en die is bij jou "foetsie" als je boot met een ontkoppelde C hdd............?

mijn c is niet foetsie ik heb toch 2 hd's er in zitten
of doe ik hier iets fout

Je schreef net dat je die ontkoppelt voordat je met 98 aan het booten gaat ?

klopt maar er zitten twee hd's in de pc
één voor xp en één voor w98
en installeren via flop en cdrom lukt niet

Jaaaa, maar als je de C ontkoppelt en dán met een boot CD van 98 boot, dan kán die bootcd geen bestanden kopieren, want die bootcd wil de bestanden naar een C kopieren.

Klop dat ik de c schijf loskoppel maar dan wordt de d schijf toch automatisch de c schijf,
maar het probeem is niet de hd's maar de crrom of dvd/cdrom speler
de dirvers hiervoor worden niet geinstalleerd en dit betekent dat ik w98 niet kan installeren.

Dat vraag ik mij dus af (of de D automatisch C wordt) en dát kan nu exact je probleem zijn.
Wat houdt je tegen om die C gewoon te laten zitten.
Met het booten met de bootcd worden slechts wat dos programmaatjes op C geïnstalleerd, die je later altijd nog kan weghalen.
Probeer het eens met C gewoon aangekoppeld.

nog steeds niet gelukt

advies opgevolgd c en d schijf aangesloten en dvd/cd rom en floppy drive aangesloten en alles werkt.
tijdens de installatie van 98 wordt nog steeds de cd rom spelen niet herkend en wordt dus niet geinstalleerd
wie heeft een oplossing ?

probleem opgelost

Na van alles te hebben geprobeerd en geen resultaat
als laatste redmiddel de bios bekeken
en daar maar de IDE Port settings aangepast
van Primery P-ATA + S-ATA naar P-ATA ports only
en wat bleek cd-rom speler wordt herkent en netjes geinstalleerd
inmiddels schijf geformateerd en 98 geinstalleerd en alles werkt
Ik hoop dat iemand anders ook iets heft aan deze oplossing
De rest bedankt voor het meedenken
m.vr.gr.
Henk

Blijft de vraag hoe de biosinstellingen zo zijn komen te staan, want bij een vorige installatie moet theoretisch hetzelfde probleem aanwezig zijn geweest.

Geen idee wat er mis is gegaan met de bios maar ben blij dat het is opgelost
inmiddels draaid zowel w98 als xp als een trein en kunnen de oude spellen weer worden gespeeld

bedankt voor het meedenken
henk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan