Install boot usb

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorennn

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2006
Hej,

Nadat ik windows7 probeerde te installeren via dvd ( wat niet lukte, drivers ), probeer ik het nu met een usb stick. Maar dit lukt ook niet. Ik heb de usb-stick klaargemaakt voor de installatie, mijn bios ingesteld, maar dan loopt het fout. Ik zien dan een zwart scherm met een _ underscore die wat staat de dansen.

Ik weet echt niet aan wat het ligt, het enige wat het misschien zou kunnen zijn is de software die de usb heeft. Hij werd namelijk meegeleverd met zo'n vervelende U3 software, en deze krijg ik maar niet weg zelfs niet door te formateren. Dan vraagt hij iedere keer opnieuw om zichzelf te installeren.

Nog één iets misschien om te zeggen. Mijn bios ziet mijn stick 2 maal. Terwijl er eigenlijk maar 1 usb opslagapparaat aangesloten is.

alvast bedankt!

Kan zijn dat de U3 software voor problemen zorg, alhoewel ik dat niet eerder heb gehoord. Door te formatteren raak je het U3 deel niet kwijt, wel op de manier hier beschreven. Misschien helpt het om je usb-stick bootable te maken.

Hoi !

Waarom Win 7 niet via een DVD te installeren is begrijp ik niet.

Als je opstart van de DVD en kiest voor een clean install staat Win 7 er bij een behoorlijke PC in 20 minuten op, incl. alle drivers.

Wil van een USB-stick installeren dien je de stick eerst bootable te maken ( http://h18000.www1.hp.com/support/files/serveroptions/us/download/23839.html ).

En inderdaad: een U3-stick is daar niet geschikt voor, tenzij...
Zie de post van @erbicom

Greetz,

Harry.

Bedankt voor jullie snelle reacties.
Ik zal proberen u3 te verwijderen.

@harry snor: Via dvd lukt niet, ik krijg telkens een foutmelding dat hij de drivers voor mijn cd/dvd drive niet vind ( terwijl ik al in de setup zat ), na opzoekingswerk blijkt het dat dit een veelvoorkomend probleem is.

Je hoort nog van me ;)

Ok, ik heb het nu geprobeerd nadat ik eerst u3 helemaal verwijderd had en ik krijg nog altijd hetzelfde :shocked: . Wel wat teleurstellend nadat ik vol enthousiasme windows 7 rc gedownload had :p

De manier die ik heb geprobeerd

op http://wiki.hak5.org/wiki/Talk:Memorex_U3_ISO_Hack stond een verhaal hoe je de iso van je u3 pen drive van sandisk kon wijzigen.. dat heb ik dus gedaan, door er ipv de standaard u3 iso , een windows7pe (uitgekleede windows) dvd iso op te zetten, en ik dus nu kan booten vanaf me pen drive op elk systeem, vooral handig als systeem revoery hulpmiddel.:) Maar pas op , werkt niet in een keer, en het is vraagd goed leeswerk..-als ik tijd overheb ga ik het vertalen, en verbeteren omdat sommige dingen zijn te automatiseren-

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan