install harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

tublog

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2001
hallo allemaal had een vraag over mij nieuwe harddisk
ik heb windows xp home en wil een tweede harde schijf installeren herkent windows xp home de harde schijf! meteen zo ja moet ik die dan formateren en een partitie
aanmaaken op fat 32 klopt dat en waar moet ik dat doen in windows of met fdisk in dos

windowsxp herkent als het goed idd de harddisk en in xp zelf kun je middels schijfbeheer de hd formatteren en indelen in partities

moet ik dan ook een logestieke paritie aanmaken? wil maar een partitie maken

2e hd kun je primair maken (gaat volgens mij automatisch)

heb de tweede harde schijf aangesloten maar hij zegt dat hji niet is geinstalleerd niet toe gewezen onbekend
maar bij het opnieuw opstarten herkende hij wel de nieuwe hardware staat de jumper dan wel goed?hij geeft in hardware aperaatenbeheer secundair aan moet zeker op primair staan!!! kan de jumpers op 5 verschillende plaatsen zetten heb nu de jumper tweede van rechts staan

Laatst bewerkt:
Voor de jumperinstellingen moet je zelf op de HD kijken of op de site van de fabrikant.

Master/slave instellingen zijn vaak verschillend per merk

beste mario volgens mij staat de jumper nu goed want als ik naar mijn bios toe ga herkend die mijn tweede harde schijf en als pr slave maar als ik naar mijn computer ga
herkent hij mijn tweede schijf niet ook niet in schijf beheer maar wel weer in mijn aperaatenbeheer zegt aperaad werkt corekt in schijf beheer kan ik dus ook niet de tweede harde schijf formateren ed???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan