Install suse 9.1 personal

Status
Niet open voor verdere reacties.

vbouw62

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2004
Ook ik zit met een probleem.
Alles netjes geinstalled vanaf cd en op 2e hd laten zetten.
Install liep goed en al mijn hardware werd gevonden zonder errors.
Na booten keuze windows xp op linux.
Linux gekozen en dan begint de ellende!
Zwart scherm en monitor lampje (samsung 17" ) knippert.
Wat is de oorzaak evt.?
bvd,
Vic
PS: Pmagic geeft op dat deze partitie bad is!

Laatst bewerkt:
Opgelost voorlopig!

Probleem is opgelost! Tijdens aut. install werd een foutieve montor gekozen, deze na wederom opnieuw installen veranderd en het doet het.
Nu amdere dingen oplossen, bestaat er ook een taakbalk en hoe kom ik weer op mijn desktop?
iets verkeerds gedaan en moet nu quiten door de pc te resetten!
Vic

dat klinkt bijna naar standaard problemen bij een 9.1 installatie, bij mij sloeg de monitor pas na de vierde keer booten op tilt. Met een trillend beeld klik je al snel iets fout aan...
dat resetten van de pc is niet nodig. Worstel je een keer door de fijninstellingen in Yast heen, en dan kom je tegen wat een gebruiker mag doen met zijn ctrl-alt-del : naar de shell terug, of mag ie afsluiten?
Opstarten van je desktop doe je met de opdracht startx. KDE start dan weer op.
Is het iedere keer na het booten ook raak dat je niet verder komt dan de shell, en je wilt automatisch je desktop hebben dan moet je in /etc/inittab de setting van het default runlevel veranderen. bij 9.1 pro is dat niveau 5 (maar de uitleg staat onder de opdrachtregel, kies het niveau waar xdm wordt meegegeven) en dan krijg je een opdracht als id:5:initdefault:
Bij mijn trillende beeldscherm (dat natuurlijk eerst opgelost) had ik een fout knopje(s) ingedrukt. Kan gebeuren, kan ook weer hersteld gelukkig.

succes
David

Bedankt voor de reactie!

Nou bij was het gewoon een verkeerde iaut. install van de monitor. Na opnieuw installen TFT opgegeven van mijn Samsung perfekt.
Dat resetten ook gevonden want de oorzaak was nogmaals de monitor dus ook de beeldinstelling. Was daarna perfekt!
Maar ik krijg de proffeionel uitvoering en die moet alles hebben vlg. zeggen dus gaan we vd week weer opnieuw installen!
Bedank voor de tips anyway!
Vic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan