installatatie wordt afgebroken of zet niet door

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bazzz

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2004
Wie weet raad?

Ik heb een 2 jaar oude computer zo ge-upgraded dat er nu een AMD 1,4 GHZ processor in zit, 384MB geheugen en 2 keer een 40GB harde schijf. Beide schijven zijn geheel geformateerd naar FAT32.

Nu wil ik hier windows xp op installeren vanaf een gekopieerde cd die direct van een legale cd komt en bedoeld is voor werknemers. Ook heb ik de serialcode die voor werknemers is bedoeld om thuis WINXP te kunnen installeren.
Wat ik ook probeer de installatie zet niet door.
Mijn C-schijf wordt wel in het begin geformatteerd naar NTFS.
Er worden steeds en stuk of vier bestanden tijdens het kopieren NIET in de installatiemap gekopieerd. Daarna gaat de installatie wel verder. Echter, als ik de computer herstart en de installatie verder gaat vanaf de computer zelf, dan krijg ik OF een kritieke stopfout OF weer een andere melding, waardoor er niks geinstalleerd wordt.

Ik heb al een aantal dingen geprobeerd met opstartdiskettes van win98 of ME, maar daar doet ie natuurlijk ook niks mee. Ik formateer ook steeds de harde schijf weer naar FAT32 om het daarna nog maar eens te proberen.

Wie weet raad, want ik weet zeker dat WINXP op dit systeem moet kunnen draaien.

Geplaatst door Bazzz

Er worden steeds en stuk of vier bestanden tijdens het kopieren NIET in de installatiemap gekopieerd.
Zo te horen is er iets mis gegaan met het kopiëren van de cd.

Misschien wel, maar ik heb dit vorige week ook bij een bootdisk van iemand anders gehad.
Nu heb ik naast de prof. versie ook een homeversie van iemand. Ook daar hetzelfde probleem.

Is het trouwens een groot probleem als er een stuk of vier bestanden niet worden gekopieerd?

Is het trouwens een groot probleem als er een stuk of vier bestanden niet worden gekopieerd?
Lijkt mij niet een goede zaak voor het goed functioneren van het systeem.
Als er bestanden niet goed worden gelezen is:
- òf de spelen leest niet goed (vuil).
- òf de cd's zijn niet goed gebrand of zijn van slechte kwaliteit.

Op mijn andere computer met Win ME zie ik op de cd dat ik kan kiezen voor een upgrade of schone installatie.
Kan iemand mij vertellen of ik dan niet beter eerst bijv. WIN98 of WIN ME moet installeren en vervolgens XP als upgrade er overheen gooi.

Volgens mij krijg je dan het zelfde effect.
Windows zal dan weer melden dat er enkele bestanden niet gevonden zijn.

Ik met fdisk op de eerste harde schijf (1) steeds ntfs verwijderd (?) en vervolgens een primaire dospartitie geinstalleerd. Nu zijn beide schijven weer als FAT32 geformateerd. Vervolgens verwijder ik alle gegevens van de c-schijf dmv format c: /u en ga ik de installatie weer proberen.
Heb ik op deze manier dan mijn harde schijf1 geactiveerd of vergeet ik nu iets?

Ik heb xp nu kunnen installeren door eerst win98 er op te zetten en vervolgens te upgraden naar xp.
Echter, nu de hele installatie klaar is wil de computer xp niet laden. Ik kom gewoon niet in windows dus. Hij blijft hangen bij het blauwe balkje.
Wie weet raad?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan