Installatie 32/64bit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bibaboon

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 okt 2009
Berichten
4
Hallo,

Vandaag moet ik een laptop installeren. Het gaat om een HP DV7-2140ED.

Wat een beetje vreemd is, is dat HP deze laptop, die qua features afgestemd is op een 64bit omgeving, levert met standaard Vista HP 32 bit....

Beetje zonde als je van de 4Gb RAM gebruik wilt maken die er standaard inzit.

Nu kan ik in de handleiding niet terugvinden of deze ook bij de eerste opstart naar een 64bit te zetten is. Ik meen dat MS je daarin vrij laat?!

Mijn vraag is dan ook, voordat ik 'm opstart straks (eerste keer), hoe krijg ik de optie waar ik kan kiezen tussen 32 en 64 bit? Is dat meteen ESC + F10 of brengt me dat alleen in de hardware setup?

Graag uw advies!!
 
Welkom op Helpmij.:)

Je kan geen 32BIT zomaar even naar 64BIT omzetten. Hiervoor zul je een schone installatie van de 64BIT versie moeten doen.
 
Welkom op Helpmij.:)

Je kan geen 32BIT zomaar even naar 64BIT omzetten. Hiervoor zul je een schone installatie van de 64BIT versie moeten doen.

Beste Crash,

Misschien was ik niet geheel duidelijk. Het is een nieuwe lt die nog helemaal niet is geinstalleerd...

Er wordt (OEM) Vista meegeleverd. Ik weet (tenminste zo heb ik het altijd gezien) dat je bij een eerste start kan kiezen voor 32 of 64bit. Weet alleen niet of dit automatisch gevraagd gaat worden. Nogal een gok omdat als hij doorstart ik "aan 32bit vast zit". Als dat zo is gaat idd jou verhaal op!

Nog een idee?!

Thanks!
 
Het hangt waarschijnlijk ook van de Vista code af die je voor jou installatie hebt. Gezien het een oem versie is, zal er maar 1 versie te installeren zijn. Standaard wordt inderdaad een 32BIT versie geleverd, deze zal ook al geïnstalleerd zijn op de laptop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan