Installatie Chrystal Orb

Status
Niet open voor verdere reacties.

meelman

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 okt 2002
IK heb een Thermaltake chrstal orb besteld om mijn videokaart eindelijk fatsoenlijk te koelen. Alleen, als ik de standaard heatsink eraf haal, vervalt mijn garantie. Die wil ik er dus op een dusdanige manier afhalen dat ik hem ook nog ooit terug kan plaatsen om aanspraak te maken op garantie. Hij zit, zoals vrijwel altijd bj die heatsinks, vast met plastic V-pinnetjes die naar buiten buigen (zie pic) Alleen die krijg ik niet los. Ik zou ze kunnen afknippen, maar dan kan ik hem nooit meer terug plaatsen. En ze met een tang inknijpen lukt ook niet goed(ik ben bang de printplaat te beschadigen) Er is vast wel iemand met ervaring hiermee. Hoe pak ik dit aan??

als het goed haal je die pennetje er zo uit door ze in elkaar te drukken

GF4? Mijn ervaring is dat die pennetjes inderdaad best vervelend zijn.. Met een fijn tangetje doen, of iets anders.. Maar als je een tijdje prutst lukt het wel.

Een crystal orb is trouwens luid itt de koelprestatie die hij levert.

Geplaatst door Steve
GF4? Mijn ervaring is dat die pennetjes inderdaad best vervelend zijn.. Met een fijn tangetje doen, of iets anders.. Maar als je een tijdje prutst lukt het wel.

nee, een geforce 3. een fijn tangetje icm veel geduld lijkt mij de enige oplossing

Hoezo, is de koelprestatie van een chrystal orb niet goed dan?? (maakt op zich niet echt uit, hij ziet er in ieder geval echt superkoel :D:D:D uit)

Dit is mijn GF3 :-)

Pennetjes zaten niet erg strak vast op mijn GF3, ging gewoon met m'n nagels.

Laatst bewerkt:
welke clocksnelheden heb je'm lopen?? Is het btw een gewone of een Ti?

wat bedoelde je hier precies mee??

Hij is redelijk luid en koelt niet echt supergoed, hoewel je dat zou verwachten op basis van de geluidsontwikkeling..

Snap je?? :P

Core heb ik op 230 MHz, hoger wil wel maar rivatuner kan niet hoger.

Wat raadt jij dan aan als koeling, behalve vloeibare waterstof, waterkoeling of een joekel van een AMD-blok erop schroeven?? (k'heb nogal een kleine kast, dus dat zit er niet in)

230 mhz. Ik neem aan een gewone gf3??

Doe koeling hoeft trouwens ook niet zo super goed te zijn. Hij was alleen passief gekoeld en had niet eens ramsinks. Een chrystal orb icm die ramsinks van thermaltake zijn dan een hele verbetering.

Een Ti 200.

Weet je wat echt perfect is voor deze kaarten? Zo'n klein koelertje die op veel P III's zitten, je verliest zo'n 2 PCI-slots.

Ikzelf vind een Crystal Orb nogal luid, maar ja, wel een verbetering tegenover passieve koeling.

een ti200 op 230?? Das bijna zo snel als een 500. Dat zal ik wel niet halen met een chrystal orb. Ik heb nu de standaard heatsink in gebruik en er dan een 50 (?) mm fan opgesnoerd. Werkt prima, behalve dat de vorm van de heatsink zo onpractisch is dat mijn ramblokjes nu geheel 'uit de wind' liggen. Die worden nu wel een beetje warm. Misschien wordt het beter als ik eindelijk die sidehole erin gemaakt heb. Die koeler blaast nu namelijk zijn eigen warme lucht tegen de heatsink. En koelen met warme lucht gaat niet zo goed.

Welk merk is jouw kaart?? Heb jij 4 of 8 rammetjes?

Point Of View, 8 geheugenchips.

En zet er gewoon een 80mm fan op.

80mm?? Ik heb maar 3 pci sloten!! Ik ga er wel over na denken, maar dan ga ik er een ander koelblok bij kopen en het er zelf op maken (met eigen koelpasta e.d.) Dit blok is echt veel te klein voor een 80 mm fan.
Maarehm, als je de chrystal orb vergelijkt met de andere chipset coolers van Thermaltake en van Titan enzo, presteert ie dan een beetje of valt dat tegen???

Een videokaart heeft geen supergoede koeling nodig (temp van 50° is normaal voor een videokaart), dus echt veel boeit het niet.

en de koeling was echt gewoon slecht. Dus een paar mhz extra moet ik er wel uit kunnen persen. En met die ramsinkjes kan ik het geheugen eindelijk een beetje everedig overclocken. Ik neem aan dat dat wel betere resultaten geeft als eerst. (kon ik alleen de core overclocken omdat mijn pc anders constant vastliep)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan