Installatie corrupt of een defct aan HD?

Status
Niet open voor verdere reacties.

whittey

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Berichten
3.663
Mijn PC moet ik soms 3x herstarten wil deze volledig opgestart zijn, best wel vervelend.
Ligt zoiets nu aan de HD of ligt het aan de installatie van het OS?
 
Als 'ie uit staat en je zet 'm aan en drukt gelijk vanaf het begin op F8 (veilige modus), start de machine dan wel in één keer?
 
Mogge, zal ik vanavond effe proberen
 
tsja, de 'avond' was weer es gezellig, en kwamen er andere dingen aan bod.
Maar heb het effe geprobeerd (meerdere malen zelfs) maar met F8 opstarten doet ie het verder wel goed.
 
Dan zit je dicht bij de oorzaak én de opossing. Er is dus kennelijk 'ergens' een driver probleempje.
Nu nog uitzoeken wáár!
- Apparatbeheer ziet er goed uit?
- Welke wijzigingen zijn aan het systeem aangebracht toen het probleem zich voor het eerst voordeed?
 
Apparaatbeheer staat verder geen uitroeptekens of iets abnormaals in, ook geen wijzigingen ondergaan, geen hard-/softwarematige veranderingen m.u.v. updates van het OS
 
Bekijk de Windows foutrapportage (gebeurtenissen) eens. Wellicht worden we daar wijzer van.
 
Ik heb de gebeurtenissenlijst eens doorgenomen, bij zowel "toepassingen" alswel "systeem" staan driehoekjes (geel) en rondjes met kruisjes. (rood)

1 Programma komt daar redelijk vaak in voor, OVI-suite van Nokia .... (rood)
Deze ga ik dan nu ook verwijderen.
Maar ook staat Explorer.exe vermeld, met een application error, in het volgende bestand:
emzdecmp4_h263.dll (geeft voorts een aantal van 1000x aan)
 
Pc start (tot) nu goed/volledig op!
Bedankt!
 
We lezen het de laatste tijd naar mijn smaak (té) vaak dat telefoonsoftware voor allerlei kleinere en grotere ellende zorgt.

Goed om te lezen dat het erop lijkt dat allles weer in orde is!
 
Ik was te voorbarig geweest, ook dit weekend weer meerdere keren opstarten voor een volledige start.
Heb je evt nog meer tips?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan