installatie draadloos netwerk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank R

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2006
Wie kan mij helpen?

Ik heb een laptop Topline Amicus (alwat oudere) waarmee ik verbinding probeer te krijgen tot het draadloze netwerk. Adh van de installatie cd probeer ik contact te krijgen mijn mijn speedtouch modem 580i. Tijdens het installeren wordt geprobeerd de de speedtouch te detecteren, maar deze wordt niet gedetecteerd. Wat doe ik verkeerd?

ps. Mijn draadloze adapter is een speedtouch 110 wireless pc card, merk Thomson.
en ik sta maar 1 meter van mijn draadloze modem af.

Wat heb je zelf ondernomen, heb je gekeken of de wireless functie aanstaat van het modem?
Of de apparaten allemaal onder dezelfde range zitten?

NB.
Lees dit ook "even" door. :)
* <<-------
** <<-------

Laatst bewerkt:
De wireless functie staat aan omdat een andere laptop ernaast wel verbinding heeft met dezelfde modem. (Die andere laptop heeft een interne adapter die via detectie direct gevonden werd.)
Wat bedoel je precies met alle apparaten onder dezelfde range?

Dat staat wel in die onderste link die gaf (bericht naderhand aangepast) :)

Ik heb het doorgelezen, maar hier wordt gesproken over een modem én een router, terwijl ik alleen maar beschik over een draadloze modem. Ik begrijp alleen niet hoe de apparaten onder dezelfde range moeten staan...

Bv. moet ik mijn laptop handmatig het intenetprotocol aanpassen? (TCP/IP)

Is mijn laptop (Topline amicus 3600) uberhaupt wel geschikt voor een speedtouch 580I?

Je bedoeld deze?
Ik dacht dat het opzich geen probleem moest zijn maar ervaring heb ik er niet mee.

Probeer inderdaad eens onder eigenschappen van je netwerkkaart bij tcp/ip je ip-adres eens te veranderen in de range van de speedtouch.
Dus dat zal zoiets zijn:
192.168.1.xxx
Uw hostcomputer werd geconfigureerd als DHCP-client of geconfigureerd met een geldig vast IP-adres.
Bij problemen kunt u de hostcomputer een vast IP-adres geven in hetzelfde subnet als uw SpeedTouch™ (als de SpeedTouch™ zijn standaardinstellingen bezit, is dit een adres tussen 192.168.1.1 en 192.168.1.253). Indien u vaste IP-adressen gebruikt, moet de SpeedTouch™ als DNS-server (standaard) zijn geconfigureerd.
Dit is de handleiding neem ik aan?

Klopt. Deze modem is het.

Ik stel deze vraag omdat een monteur van de kpn vorig jaar ook al problemen had met het detecteren van de 580i. Toen heeft hij een 570i meegebracht en geinstalleerd, wat zonder problemen werkte. Ik had wel het idee dat hij dat deed omdat hij weinig tijd had om een andere oplossing te zoeken.

Maar de 570i werkt weer niet op mijn nieuwe laptop. :(

Ik zal jou verder info nog eens uitproberen.

Dit is inderdaad de juiste handleiding.

Maar de 570i werkt weer niet op mijn nieuwe laptop.
Vreemd, je maakt nog gewoon gebruik van het Speedtouch 110 wireless pc kaartje?

Wat wel een oorzaak kan zijn is dat er verschil in de verschillenden componenten zit.
Zo is de 110 wireless van de 802.11b standaard
De Speedtouch 710 ook.
De Speedtouch 810 is met de 802.11g standaard, nu moet de "g" compatible zijn met de "b" maar andersom kan dit voor problemen zorgen.
Twee verschillende standaarden kunnen zo-ie-zo voor problemen zorgen maar omdat de speedtouch weer van dezelfde fabrikant is, kan dat ook weer meevallen.
Het kan vriezen en het kan dooien dus, wil je zeker weten of die twee compatible met mekaar zijn bel dan eens met de helpdesk, misschien staat het één en ander ook in de handleiding(en).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan