Installatie Dreamweaver MX

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan1977

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2003
Hallo,

Ik heb het volgende probleem bij de installatie van Dreamweaver MX:

The InstallShield Engine(iKernel.exe) could not be launched.

Fout bij het laden van type bibliotheek/DLL.

Voordat de vraag komt: nee het is geen originele cd-rom waar ik hem vanaf installeer. Een gebrande versie.

Maar ik weet nu niet goed wat ik moet doen, wat is iKernel.exe voor exe-bestand? En is dit probleem makkelijk op te lossen?

Ik zie jullie antwoorden tegemoet.

Jan

Dankjewel, maar om eerlijk te zijn heb ik geen XP maar nog steeds windows 98. Volgend jaar komt daar verandering in maar tot die tijd moet ik het hier nog mee doen.

Heb je daar ook een link voor?

Alvast bedankt!

Jan

Geplaatst door Jan1977
om eerlijk te zijn heb ik geen XP maar nog steeds windows 98.
Ik ook, dus dat maakt het nog makkelijker.:)
In bijgaand zip-bestandje zitten de drie bestanden die genoemd worden in de oplossing uit mijn vorige antwoord:

- Stdole32.tlb
- Stdole2.tlb
- Stdole.tlb

Ze horen in de map C:\WINDOWS\SYSTEM te zitten. Er kunnen er één of meer ontbreken. Zet in dat geval terug wat er ontbreekt.

Als er geen bestand ontbreekt, kan er één corrupt zijn.
Hernoem in dat geval de huidige bestanden naar:

- Stdole32.old
- Stdole2.old
- Stdole.old

Zet dan de nieuwe bestanden in die map en kijk of de installatie dan wel lukt.

Een link naar een artikel waar het probleem bij Win98 wordt beschreven heb ik ook voor je:
Hierin staat nog een andere methode beschreven om de .tlb-bestanden - of een willekeurig ander systeembestand van Win98 - terug te zetten vanaf de cd-rom. Met behulp van het programma Controle systeembestanden (Sfc = System File Checker) kan dat namelijk ook.

Guus.

Laatst bewerkt:
Hallo Jan,

Ik zag dat het probleem opgelost is.
Misschien kun je nog even melden wat er nu precies mis was.
Dat is ook handig voor anderen met een dergelijk probleem, die deze thread later lezen.

Guus.

Hallo Guus,

Inderdaad is mijn probleem opgelost. Heb in mijn map c:\window\system gekeken. En daar zag ik dus dat ik wel stdole2.tlb had en ook stdole.tbl had. Maar geen stdole32.tlb. Uit jouw zip-bestandje dat bestandje er in gezet. En vervolgens was het probleem opgelost. Heb nu Dreamweaver MX weer opnieuw kunnen installeren. Wat dus mijn bedoeling was.

Dank je voor je hulp!

Jan

Ik heb nu hetzelfde probleem.

Ik heb vista ultimate draaien en ik had office 2003 en 2007 erop staan. Altijd probleemloos gewerkt, ik gebruikte altijd 2003 voor alles. ineens begon hij alles te openen in 2007, wat ik niet wilde. Ik heb vervolgens 2007 eraf gegooid, maar sindsdien krijg ik dus bij excel de melding van missing stdole32.tbl ik hoop dat ik het kan oplossen met 1 van bovenstaande posts! :thumb:

hmm helaas wordt er niets opgelost bij mij :(

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan