Installatie en formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

desolate

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Berichten
219
Ik wil XP installeren op een pc met '98. Er is een C partitie en een hoop niet gepartitioneerde ruimte. Vraag me niet waarom .. Ik wil de HD opnieuw formatteren, maar ben vergeten hoe dat ook al weer moet. Ik hoef niet zo nodig meerdere partities te hebben, de gegevens mogen verdwijen ..... het zal wel via fromat c: moeten? Of eerst starten met een bootdisk?
 
Ja eerst een vraag ,wat voor PC?
Kan die XP aan.
Wat meer info graag
 
Als ik het goed begrijp mag die 98 eraf?
Als je boot van de windows xp install cd kan je opnieuw partitioneren
Kan je meteen ntfs als bestandssysteem kiezen
 
desolate zei:
Ik wil XP installeren op een pc met '98. Er is een C partitie en een hoop niet gepartitioneerde ruimte. Vraag me niet waarom .. Ik wil de HD opnieuw formatteren, maar ben vergeten hoe dat ook al weer moet. Ik hoef niet zo nodig meerdere partities te hebben, de gegevens mogen verdwijen ..... het zal wel via fromat c: moeten? Of eerst starten met een bootdisk?


Opstarten van de XP cd, na dit ingesteld te hebben in de bios, daar kun je alles doen wat je wilt, maak er wel NTFS van, is veiliger en betrouwbaarder dan FAT32.
 
- vervolg -

Pc kan XP aan, dat heb ik gecheked.

momenteel wordt C als een FAT 32 partitie aangegeven van 3004 MB, de rest van de HD is niet gepartitioneerd.

Moet ik nu de C-partitie verwijderen, en wordt dan in het vervolg van de installatie een nieuwe partitie aangemaakt? Of wordt Windows dan geinstalleerd in de niet-gepartitioneerde ruimte, en moet ik daarna nog partities aanbrengen?
 
Kun je zelf allemaal regelen, de groote etc.

Dus partitie eraf, één aanmaken met de gewenste groote, en eventueel, als je wilt er nog een bijmaken, indie ruimte hiervoor.
 
Laatst bewerkt:
- vervolg -

Maar dat volgt dus automatisch tijdens de installatie? Op mijn pc stond ME, daar moest ik voor herinstallatie is zelf partitioneren ed ... vandaar mijn vraag
 
Slim is anders :eek: ... ik lees nu pas goed dat je een partitie aan kan maken in de niet gepartitioneerde ruimte .. lekker slim.

Even een vraag: in de handleiding wordt aangegeven dat na het verwijderen van de partities, en het maken van de C partitie Windows automatisch verder gaat met installatie. Ik neem aan dat dit betekent dat ik na installatie nog apart de niet gepartitioneerde ruimte moet doen? En hoe dan?
 
Dat kan, maar je kunt ook eerst de partities aanmaken, hoor en daarna ze laten formateren.

Ook later kun je in schijfbeheer van XP de overgebleven ruimte indelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan