Installatie gaat niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

pietpuk1234

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2008
Ik heb een pc en die wil ik opnieuw installeren omdat hij helemaal was vastgelopen. Nou doe ik de Xp cd erin en ik begin de installatie... het kopieren van de bestanden na het formatteren duurt bijna een uur, de installatie vervolgens meer dan 10 uur(heb hem aan laten staan vannacht) en dan is het nog niet klaar.. Ik heb de HD vervangen, doet hetzelfde, ik heb het geheugen vervangen, doet hetzelfde.. de IDE kabels vervangen, doet hetzelfde.. Wat kan het grote probleem zijn?? Owja... ik heb ook een andere XP cd gebruikt.. en een andere dvd-rom gebruikt..wie o wie kan me helpen?

Aangezien de schijf nog geen gegevens bevat.
Start wederom met de XP CD en ga NIET formatteren of installeren, maar ga naar de optie om partities te verwijderen. Verwijder daar alle logische partities / primaire partities.
Ga dán nog eens formatteren.

Aangezien de schijf nog geen gegevens bevat.
Start wederom met de XP CD en ga NIET formatteren of installeren, maar ga naar de optie om partities te verwijderen. Verwijder daar alle logische partities / primaire partities.
Ga dán nog eens formatteren.
Heb ik gedaan, maar dan is hij nog steeds zo traag

Tja, dan is er m.i. maar 1 mogelijke oorzaak: hardwarematig.

Je schrijft andere DVD ROM gebruikt, daarmee bedoel je de speler zelf?

Aangezien je een andere hdd, een andere DVD speler, andere kabels én een andere CD van XP hebt gebruikt, rest m.i. maar één mogelijke optie: het moederbord.

Tenzij...............
ik heb er geen flauw idee van hoe deskundig jij bent met hardware, dus ik ga er maar vanuit dat alle replace acties op verantwoorde wijze zijn uitgevoerd zodat niet een verkeerde installatie van één of ander stukje hardware debet kan zijn aan het probleem?

Aangezien je een andere hdd, een andere DVD speler, andere kabels én een andere CD van XP hebt gebruikt, rest m.i. maar één mogelijke optie: het moederbord.

Tenzij...............
ik heb er geen flauw idee van hoe deskundig jij bent met hardware, dus ik ga er maar vanuit dat alle replace acties op verantwoorde wijze zijn uitgevoerd zodat niet een verkeerde installatie van één of ander stukje hardware debet kan zijn aan het probleem?

Nou wat hardware vervangen is niet zo'n probleem hoor.. maar het zal dus het moederbord zijn ... hmm dat is ***** dan ...ik heb wel de fans schoongemaakt omdat er iets vrij warm werd, maar ook dat werkte niet

Ook ooit eens gehad: Toen bleek het uiteindelijk een defect geheugen slot te zijn. Iedere keer het geheugen in een ander slot geprikt tot het werkte

Kwam ik uiteindelijk achter door met de ultimate boot cd een aantal testen te draaien.
Misschien een idee ?

Ook ooit eens gehad: Toen bleek het uiteindelijk een defect geheugen slot te zijn. Iedere keer het geheugen in een ander slot geprikt tot het werkte

Kwam ik uiteindelijk achter door met de ultimate boot cd een aantal testen te draaien.
Misschien een idee ?

waar kan ik zo'n cd vinden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan