Installatie geluidskaart geen beeld meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

frozen83

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2009
Ik heb 2 pci sloten

1x pci e-x16 en pci normaal

In de pci e-16 zit my nvdia gt120 op die andere wil ik graag mijn soundblaster audigy plaatsen maar als ik dat doe dan heb ik geen beeld meer en ik heb geen on board video kaart wel geluid en in me bios staat me agp adapter op pci e-x16 en ik draai momenteel windows 7.

Zijn ze in conflict kwa bronnen ? heeft iemand hier een oplossing voor?

On-board geluid uitgeschakeld in de BIOS ?
Drivers verwijderd van de on-board chip ?

on board audio staat op auto maar als ik hem op disable zet en hem verwijder van me pc wat heeft dat te maken dat ik geen beeld krijg? gelijk bij het opstarten is het weg

Dat is iets wat je toch moet doen. Het is überhaupt al niet logisch dat je beeld wegvalt.
Als je de geluidskaart verwijderd, om zo dus de oude situatie terug te zetten, heb je dan wel weer beeld?

Hoi !

Het PCi-slot onder de graka aansluiting (PCi x 16) deelt vaak de IRQ met de PC1 16x aansluiting !

Dit noemen we een hardware-conflict; kijk even in je bios of je dit kunt veranderen.

Zo niet: kies een ander slot voor je geluidskaart; heb je dat niet, zul je 2 hardware-profielen moeten aanmaken.

(Vraag aan de experts: werkt dit nog in XP en hoger ?)

Greetz,

Harry.

heb maar 2 sloten en in het bios kan ik niks veranderen geloof ik kwa bronnen

Dan kan je proberen toch nog een keer te doen wat ik al eerder vermeld had (on-board geluid uitschakelen etc.), maar of dat je probleem dan verhelpt...

Nee dat werkt ook niet

En het Lastige is dat ik in het bios geen irq kan wijzigen maar in windows staat alles automatisch ingevuld zonder dat je het handmatig kan veranderen ook niet in veilige modus

Hoi !

Tja, dan heb je een probleem.

Twee hardware-profielen aanmaken heeft geen zin, omdat je immers zonder graka geen beeld hebt.

Blijft over: tevreden zijn met de on-board-audio, of een full-ATX-mobo aanschaffen.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan