Installatie geluidskaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

laagvlieger

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2001
Hoi,

Heb een geluidskaart (VIA AC'97 Enhanced Audio Controller PCI) te installeren en ben hiervoor naar diverse driversites gegaan, maar als ik denk de juiste driver gevonden te hebben vraagt de PC met welk programma ik denk dit bestand te openen. Tot zover gaat het wel. Hoe kan ik dit bestand dan plaatsen, en waar.
Oorspronkelijk was er een standaard driver geinstalleerd.
Op de taakbalk verschijnt er een symbooltje van de
'IDE tool', een 'boom', waar ik ogenschijnlijk ook niets mee kan doen. :o

Er zijn nogal wat AC'97 geluidskaartjes en dito drivers. Je moet dus wel weten welk merk en type je hebt.

Verplaatst naar geluidskaarten-sectie

Tiborv,

Heb het AIDA32 computeridentificatieprogramma en heb bij de afdeling multimedia gekeken waar onder multi media slechts de genoemde 'VIA AC'97 Enhanced Audio Controller PCI' kaart staat vermeld. Eveneens onder de noemer PCI/PnP is er niets anders te vinden.
Heb MPU-401 die wel goed is geinstallerd, evenals alle andere multimediaonderdelen.
het geluidsapparaat wordt een 'standaardapparaat genoemd.

Dat is echt niet voldoende. Zowel mijn werkPC als mijn testPC hebben een AC'97 geluidskaart. Mijn werkPC heeft echter een 5:1 functie, die andere niet. Je moet dus even achterhalen welke je moet hebben. Als het een onboard geluidskaart is geef dan even merk EN type moederbord op.

Dan heb je "Realtek ALC650 6 channel audio / No Video" die geluidskaart.

Welke Windowsversie gebruik je?

Ik kan ze inderdaad niet via de router binnenhalen. Hoe doe ik dat met FTP?
Sorry, voor de vele vragen.

Ga in internet Explorer naar > Extra > internet opties > tabblad geavanceerd.

Zoek de regel "passief FTP-protocol gebruiken" en zet er een vinkje voor. Dat moet genoeg zijn.

Mm, eerste download schijnt al weer weg te zijn.. Ga even verder zoeken.

Ben het bestand Windows 98Gold/98se/Me/2000/XP for Driver only. For Windows 98 SE, DirectX(R)8 is required to enable advanced features. This Version does not support ALi 1535 A3.54a aan het downloaden - ruim 8 mb. Het is toch niet dat kleine 156 kb bestandje?

Nee, je hebt de goede, die andere is voor XP64 en die heb jij niet.

Tiborv,

Je hebt me al eerder met succes geholpen en je hebt ook in dit geval vrijwel meteen de spijker op zijn kop geslagen! Knap hoor!

bedankt

Marc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan