installatie ip camera op grote afstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

ipleek

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2013
Ik wil een draadloze IP camera installeren op een afstand van ongeveer 120 m van mijn draadloze router.
Dit bereik is te ver voor mijn huidige router.
Hoe ga ik best te werk? Kan ik 2 routers na elkaar plaatsen(hoe?) of moet ik bekabeld werken(welke kabel voor het beste beeld, ligt ook deels buiten) of kan ik 1 'sterke' router kopen of......

en wat staat er allemaal over die 120m aan obstakels en is het de bedoeling om dit binnenshuis of in openlucht toe te passen?

obstakels en gebruik

obstakels: tussen de huidige draadloze router en het punt waar hij gebruikt wordt: eerst een 3-tal muren in 1ste gebouw(huis), daarna een 'open lucht' stuk en tenslotte nog 1 muur op ongeveer 15 m van de plaats waar de camera zal staan in een loods. De router komt dus in een ander gebouw te staan dat wat afgelegen is van ons huis.

het beste voor draadloos is dat de antennes elkaar kunnen "zien". Lopen er electriciteitskabels van het ene gebouw naar het andere?

er is ook electriciteit maar ik weet niet of die naar dezelfde zekeringskast lopen. Zal dat eens moeten nakijken.
Denk je dan aan 'power line adapters'? Indien ja, hebben die zo een ver bereik?

Versterker

Eigenlijk heb je een paar opties

1 de kabel aansluiten via de netwerkkabel, maar let op max lengte kabel is 96 meter, dit kun je oplossen door een extra switch ergens in het midden te plaatsen
2 voor wat betreft voedingsspanning, is er een stopcontact want niet alle cams hebben de mogelijkheid voeding via de netwerkkabel te krijgen, dit heet POE, ondersteunt je router dit ?
3 een versterker kopen voor het WIFI signaal, dan is het probleem opgelost voor de 120 meter

vragen mail me, evt kan ik ook een ander leveren via mijn webshop

mvg Rob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan