installatie Linux drama: mbr klopt niet meer, xp kan ik niet installeren. Wat nu???

Status
Niet open voor verdere reacties.

petra036

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2007
Ik heb een groot probleem met mijn laptop.
Ik had 2 partities, en op een daarvan wilde ik Linux installeren. Ik heb een redelijke computerkennis, had er informatie over geprint en dacht dat dat wel moest lukken. Niet dus.

Linux werkte niet, dus die wilde ik er weer af hebben. Vanuit Windows de partitie waar Linux op stond verwijderd. Alleen niet nagedacht over het feit dat Grub geinstalleerd was.

Bij het opnieuw opstarten kon die dan ook niet gevonden worden, en wilde de laptop helemaal niet meer opstarten.
Van alles geprobeerd om óf Windows XP óf Linux erop te zetten om in ieder geval íets te kunnen doen, of om te booten vanaf USB-stick, maar niks lukte.

Uiteindelijk win98 erop gezet, dat is gelukt, maar als ik Fdisk uitvoer, en Ja zeg bij de vraag over of er rekening gehouden moet worden met grote schijven, gebeurd er daarna helemaal niks meer.......

Ik ben echt wanhopig zo'n beetje ondertussen. Ben al uren bezig geweest, maar niks opgeschoten. En omdat ik geen gewone WinXP installatie CD heb maar alleen de recovery cd's die bij de laptop zaten kan ik ook niet booten naar de Recovery Console...:confused:

Elke hulp is welkom!! Iemand een idee wat ik kan/moet doen?

Bedankt alvast!

Je moet ook eerst fdisk /mbr intrommelen, en enteren.

PS, hier heb je een goede handleiding.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan