• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Installatie nakijken op meerdere voorwaarden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

covux

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2016
Hey,

weer een nieuwe opdracht waar ik nog niet uit kom.

IK moet na gaan of er na een inspectie een vervolg heeft plaats gevonden.
Als een installatie een cijfer 4 tot en met 6 krijgt dan is dat slecht.
Als er even later een nieuw bezoek Volgt en hier komt uit 1 tot en met 3 dan is het weer goed en is het probleem opgelost.

Dit is in verleden met de hand soms na gekeken. He gaat hier om enkele duizend installaties.
Nu wil dit Excel zelf laten uitzoeken door een paar voor warden te geven.

Als hier niet aan wordt voldaan is het antwoord nee.
AL er wel aan alle voorwaarden wordt voldaan dan ja.

Er moet gekeken wordt vanuit de installatienummer uit de 'nakijklijst' in de referentie lijst.

Als deze installatie er in voor komt dan moet er vervolgens in de regel gekeken worden naar de Datum in de 'referentie lijst' Als deze gelijk of later is dan de datum in de 'Nakijklijst' dan is dit goed. Zo niet dan is het antwoord nee.

Als de datum ook later is dan moet er gekeken worden in de Remarkvalue van de referentielijst.
Als deze een 1,2 of 3 is dan is het goed en mag er in de lijst van de Nakijklijst een JA komen te staan.

Staat er echter een 4 of hoger dan moet er alsnog een nee komen te staan.

Dit is deel 1 van het probleem.

Als het kan wil ik nog een stapje verder bij het kijken van de datums als een installatie inderdaad er in voor komt.
Is namelijk zo dat sommige installaties veel bezoeken in een korte periode krijgen.
In dat geval wil ik dat er alleen naar het laatste bezoek wordt gekeken om te kijken of de waarde 3 of kleiner is.

Ik heb wat zitten spelen met de “=ALS” functie in Excel maar ik kom er nog niet helemaal uit.
Bekijk bijlage Helpmij.xlsx

Misschien om het wat leerzamer te maken voor mij.

ALs je het antwoord hebt kan je misschien hints geven in welke ricting ik moet zoeken of een deel van de oplossing geven.
Ik heb al eerder om hulp gevraagd en ook top antwoorden gekregen.

Ik merk alleen dat het antwoord niet echt blijft plakken in mijn hoofd en dat ik eerst weer naar oude bestanden moet kijken om een oplossing te vinden.

Ik probeer hier echt van te leren maar meteen het antwoord gegeven werkt blijkbaar niet.

Dus zie het meer als een les voor mij.

Dan hoop ik dat ik er ook meer van op steek. :)

ALs je zelf nog vragen en opmerkingen hebt hoor ik het graag. :)

Groet,
Covux

Hou er s.v.p. rekening mee dat we hier allemaal vrijwilligers zijn en dat onze tijd daarom kostbaar is (want niet betaald). Stel dus liefst specifieke, korte en eenduidige vragen.
Wat jij hier naar mijn smaak doet is ons vragen om een hoop uitzoekwerk voor je te doen (alleen al de "vraag" lezen is mij teveel werk!).

Voor automatisering is een hoge mate van nauwkeurigheid vereist: ieder teken, en de volgorde waarin geplaatst, doet ertoe.
Lees je post nog eens rustig door en vraag je af of automatisering voor jou, gezien de nauwkeurigheid in je post, niet te hoog gegrepen is.

Hou er s.v.p. rekening mee dat we hier allemaal vrijwilligers zijn en dat onze tijd daarom kostbaar is (want niet betaald). Stel dus liefst specifieke, korte en eenduidige vragen.
Wat jij hier naar mijn smaak doet is ons vragen om een hoop uitzoekwerk voor je te doen (alleen al de "vraag" lezen is mij teveel werk!).

Van die kant had ik het nog niet bekeken.
Zal hier rekening mee houden.

snb zei:
Voor automatisering is een hoge mate van nauwkeurigheid vereist: ieder teken, en de volgorde waarin geplaatst, doet ertoe.
Lees je post nog eens rustig door en vraag je af of automatisering voor jou, gezien de nauwkeurigheid in je post, niet te hoog gegrepen is.

Stel je dan voor een wat minder ingewikkelde manier te vinden om tot het resultaat te komen of wellicht het probleem in stukjes aanpassen?

Ik zie nu ook wel in dat wat ik wil veel complexer is dan ik aanvankelijk dacht.
Ik denk nog wel even voor een tweede keer na over hoe ik het best het probleem kan tackelen.

Bedankt voor jullie feedback mensen. 

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan