Hey,
weer een nieuwe opdracht waar ik nog niet uit kom.
IK moet na gaan of er na een inspectie een vervolg heeft plaats gevonden.
Als een installatie een cijfer 4 tot en met 6 krijgt dan is dat slecht.
Als er even later een nieuw bezoek Volgt en hier komt uit 1 tot en met 3 dan is het weer goed en is het probleem opgelost.
Dit is in verleden met de hand soms na gekeken. He gaat hier om enkele duizend installaties.
Nu wil dit Excel zelf laten uitzoeken door een paar voor warden te geven.
Als hier niet aan wordt voldaan is het antwoord nee.
AL er wel aan alle voorwaarden wordt voldaan dan ja.
Er moet gekeken wordt vanuit de installatienummer uit de 'nakijklijst' in de referentie lijst.
Als deze installatie er in voor komt dan moet er vervolgens in de regel gekeken worden naar de Datum in de 'referentie lijst' Als deze gelijk of later is dan de datum in de 'Nakijklijst' dan is dit goed. Zo niet dan is het antwoord nee.
Als de datum ook later is dan moet er gekeken worden in de Remarkvalue van de referentielijst.
Als deze een 1,2 of 3 is dan is het goed en mag er in de lijst van de Nakijklijst een JA komen te staan.
Staat er echter een 4 of hoger dan moet er alsnog een nee komen te staan.
Dit is deel 1 van het probleem.
Als het kan wil ik nog een stapje verder bij het kijken van de datums als een installatie inderdaad er in voor komt.
Is namelijk zo dat sommige installaties veel bezoeken in een korte periode krijgen.
In dat geval wil ik dat er alleen naar het laatste bezoek wordt gekeken om te kijken of de waarde 3 of kleiner is.
Ik heb wat zitten spelen met de “=ALS” functie in Excel maar ik kom er nog niet helemaal uit.
Bekijk bijlage Helpmij.xlsx
Misschien om het wat leerzamer te maken voor mij.
ALs je het antwoord hebt kan je misschien hints geven in welke ricting ik moet zoeken of een deel van de oplossing geven.
Ik heb al eerder om hulp gevraagd en ook top antwoorden gekregen.
Ik merk alleen dat het antwoord niet echt blijft plakken in mijn hoofd en dat ik eerst weer naar oude bestanden moet kijken om een oplossing te vinden.
Ik probeer hier echt van te leren maar meteen het antwoord gegeven werkt blijkbaar niet.
Dus zie het meer als een les voor mij.
Dan hoop ik dat ik er ook meer van op steek.
ALs je zelf nog vragen en opmerkingen hebt hoor ik het graag.
Groet,
Covux
weer een nieuwe opdracht waar ik nog niet uit kom.
IK moet na gaan of er na een inspectie een vervolg heeft plaats gevonden.
Als een installatie een cijfer 4 tot en met 6 krijgt dan is dat slecht.
Als er even later een nieuw bezoek Volgt en hier komt uit 1 tot en met 3 dan is het weer goed en is het probleem opgelost.
Dit is in verleden met de hand soms na gekeken. He gaat hier om enkele duizend installaties.
Nu wil dit Excel zelf laten uitzoeken door een paar voor warden te geven.
Als hier niet aan wordt voldaan is het antwoord nee.
AL er wel aan alle voorwaarden wordt voldaan dan ja.
Er moet gekeken wordt vanuit de installatienummer uit de 'nakijklijst' in de referentie lijst.
Als deze installatie er in voor komt dan moet er vervolgens in de regel gekeken worden naar de Datum in de 'referentie lijst' Als deze gelijk of later is dan de datum in de 'Nakijklijst' dan is dit goed. Zo niet dan is het antwoord nee.
Als de datum ook later is dan moet er gekeken worden in de Remarkvalue van de referentielijst.
Als deze een 1,2 of 3 is dan is het goed en mag er in de lijst van de Nakijklijst een JA komen te staan.
Staat er echter een 4 of hoger dan moet er alsnog een nee komen te staan.
Dit is deel 1 van het probleem.
Als het kan wil ik nog een stapje verder bij het kijken van de datums als een installatie inderdaad er in voor komt.
Is namelijk zo dat sommige installaties veel bezoeken in een korte periode krijgen.
In dat geval wil ik dat er alleen naar het laatste bezoek wordt gekeken om te kijken of de waarde 3 of kleiner is.
Ik heb wat zitten spelen met de “=ALS” functie in Excel maar ik kom er nog niet helemaal uit.
Bekijk bijlage Helpmij.xlsx
Misschien om het wat leerzamer te maken voor mij.
ALs je het antwoord hebt kan je misschien hints geven in welke ricting ik moet zoeken of een deel van de oplossing geven.
Ik heb al eerder om hulp gevraagd en ook top antwoorden gekregen.
Ik merk alleen dat het antwoord niet echt blijft plakken in mijn hoofd en dat ik eerst weer naar oude bestanden moet kijken om een oplossing te vinden.
Ik probeer hier echt van te leren maar meteen het antwoord gegeven werkt blijkbaar niet.
Dus zie het meer als een les voor mij.
Dan hoop ik dat ik er ook meer van op steek.

ALs je zelf nog vragen en opmerkingen hebt hoor ik het graag.

Groet,
Covux