Installatie nieuwe batterij voor Sony Vaio lukt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mfknook

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 apr 2011
Wie kan er helpen?

De oude batterij van mijn Sony Vaio laptop (type VGN-FZ31M) heb ik vervangen door een nieuwe. De nieuwe heb ik vandaag binnen gekregen (besteld via http://www.cheap-laptop-batteries.net/index.htm). Bij de batterij zit ook een cd-rom met wat software.

Op het moment dat ik de software probeer te installeren krijg ik de melding:
kan het bestand C:\WINDOWS\BiosPatch_BB.exe niet vinden

Daarna wordt de installatie afgebroken.

Wat kan ik doen?

Gewoon de batterij erin en opladen. Daar hoef je geen software voor te installeren. Zeker geen BIOS patch.
Dit soort toestanden zijn alleen op batterijen toe te passen waar een BOOT mechanisme op zit, zoals de PSP ofzo.
Voor een Vaio laptop is dat zeker niet nodig.

Update

Als ik de software niet installeer en de batterij er gewoon in doe dan krijg ik een foutmelding, hij geeft dan aan dat de batterij niet goed geplaatst is of dat de batterij niet compatibel is. Voor de duidelijkheid wil ik nog aangeven dat het geen originele Sony batterij is. Wellicht hierdoor toch nodig om software te installeren?

Dit is een specifiek geval. Kan hier totaal niets over zeggen.
Wat ik je wel kan zeggen is dat je dit soort aankopen nooit meer moet doen. Die batterijen ( vervangers ) zijn meestal gewoon rotzooi.
Waarschijnlijk moet je nu je BIOS gaan flashen om de batterij te ondersteunen, ik zou het niet doen als ik jou was.

Hiervoor moet je echt kennis hebben van dit soort dingen.

gelet op het prijsverschil (heb inclusief bezorgkosten een kleine € 83,= betaald) leek het me wel zinvol om een bestelling te plaatsen, had alleen het idee dat het hier zou gaan om originele batterijen en niet om imitatie

heb de leverancier nu gemaild en ben in afwachting van een reactie

Probleem is nog steeds niet opgelost. Iemand nog andere ideëen?

Instalar batería sony no original

Probleem is nog steeds niet opgelost. Iemand nog andere ideëen?

Hoi, Ik kocht een batterij voor sony vgn-fz11z is niet origineel. instructies voor het installeren van de batterij aan te duiden dat je een update voor het BIOS, een van de bestanden is BiosPatch_BB.exe wordt automatisch geïnstalleerd wanneer u de sonysetup.exe uitvoeren, kunt u hier vinden:
www.dp-tech.de/files/treiber/sonysetup.exe

Misschien dat u kan helpen.

(Tekst vertaald uit het Spaans naar Google Translate)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan