installatie nieuwe hdd

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvham

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2003
Hallo,

Ik ben bezig met het installeren van WIndows xp op een nieuwe hdd van 80 Gb. Ik krijg tijdens de installatie de volgende blauwe schermen: page fault non paged area, multiple irp complete reguests. Ik heb al de geheugen module vervangen maar geen resultaat wat kan dit wezen???

Gr dave

Heb je de hd wel in partities verdeeld en deze geformateerd voordat je XP ging installeren?

Wordt de hd verder volledig in het BIOS herkend?

De eerste keer niet toen stond ie op cable select nu op master gezet werktte t wel. Zit alleen op de kabel

@ muurhond

Ik kan, als ik start van CD, een nieuwe schijf formateren.

Alleen schijven aan bepaalde drivers ziet hij niet vanzelf. Het bekende [F6] verhaal.

En partities maken en formatteren gaat goed.

Begin altijd met een partitie niet groter dan 5 gig en maak de rest dynamisch.

Eric.

Gebruik je wel de goede kabel

Moderne schijven willen een 80 aderige kabel (UDMA) en die hebben een speciale constructie.

Je zou master en slave niet mogen verwisselen. Weet niet of het waar is want nog nooit geprobeerd. Vaak is er een gekleurde connector die in het moederbord zou moeten. Ook dat nooit uigeprobeerd.

Eric.

Ik heb al die kabels maar ik heb hier eigenlijk niet zo veel aan, wil eigenlijk weten wat de oorzaak is en wat die melding betekent?

Microsoft

Dan moet je even op microsoft kennis database zoeken.

De meldingen zijn van Microsoft, dus daar ook uitleg zoeken.

Helaas moet je er engels voor beheersen en niet vies zijn van technische termen.

Eric.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan