Installatie Office 2003 Pro op laptop met Windows 7 lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

cateyes

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2001
Hallo,

Ben blij met mijn nieuwe laptop met Windows 7. Helaas lukt het me niet Office 2003 Pro te installeren. Hoop dat iemand hier me kan helpen, want Office 2010 aanschaffen kost € 245 euro... en Open Office, daar waag ik me (nog) niet aan.
Wat ik doe:
CD erin, er verschijnt een schermpje dat vraagt wat ik wil. Setup.exe uitvoeren of map en bestanden weergeven met Windows Verkenner. Ik kies Setup uitvoeren. Microsoft Office Nederlands AIO VLK met daaronder de Office programma's die op de cd staan. Ik kies de bovenste: Installeer Office 2003. Dan krijg ik melding: Error executing file. e:\office setup.exe Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden. Ik beeindig setup en ga met de verkenner naar setup.exe en kies "Als administrator uitvoeren". Zelfde reactie.
Wat nu?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

stond er een proefversie van 2007 op de laptop.
zo ja is die al verwijdert.

Ik ga ervan uit dat het een illegale versie is, en dat hij gewoon niet goed gebrand is op de CD.
Ik zou zeggen: download een nieuwe (ga ik verder niet op in i.v.m. regels), of koop op marktplaats office 2003 voor minder dan 20 euro.

Volgens mij zag ik ergens een 2003 voor 8,00 euro incl. verzenden.

Succes :)

puppie, ik heb de trial van Office 2010 verwijderd, maar dat hielp niet.
Captain Bri: illegaal? eh, heb hem al jaren in huis en m'n geheugen laat me weleens in de steek. Kan me niet meer herinneren hoe ik er aan ben gekomen ;-0
Hartstikke bedankt voor de Marktplaats-tip. Heb de verkoper meteen gemaild, maar nog niets gehoord. Hoop dat hij em nog heeft...

Trial 2010 is weg.
Ook het conversie programma van office.
Kijk even bij de geïnstalleerde software in Windows 7
Ook 2003 verwijderen.
Daarna even met ccleaner alles verwijderen, kijk hier voor de uitleg van ccleaner

Als je dat gedaan hebt.
Computer 1 keer opnieuw opstarten en dan 2003 installeren.

het bovenstaande heeft mij nu al op 2 computers geholpen.
En daar werkt 2003 nu naar behoren op.

hoi puppie,

fijn dat je me helpt!
Ik heb gecheckt of de trial 2010 weg is. Dat klopt. Een conversieprogramma van office kan ik niet vinden. Niet via configuratiescherm, software tenminste. Daar zie ik niets office-achtigs meer. 2003 is er niet, dat probeerde ik juist te installeren, met de error over de setup.exe als gevolg. Ook in de program files gekeken, maar ook daar staat niets van Office.
Met ccleanerheb ik alles verwijderd, daarna de laptop opnieuw opgestart, maar helaas, zelfde foutmelding weer zodra ik office 2003 probeer te installeren. De error van de executing file.
Zijn alle mogelijkheden nu uitgeput? Hoop van niet. Ik heb nog geen reactie van die marktplaats-knaap die office 2003 voor 8 euro aanbiedt. De anderen vragen 80 euro of meer. Dat zou ik me graag besparen, de laptop was al een rib uit m'n lijf...

Captain Bri: illegaal? eh, heb hem al jaren in huis en m'n geheugen laat me weleens in de steek. Kan me niet meer herinneren hoe ik er aan ben gekomen ;-0

AIO (All-In-One) is een nogal bekend type van ''Warez'' (Illegale/gekraakte software), en een officiële CD zou het setup bestandje altijd normaal kunnen uitvoeren.
Google maar eens naar ''AIO VLK'', en je zult genoeg illegale dingen tegenkomen.

Ff voor opheldering dus :)

Tja, dan is het wel duidelijk. Heeft toch jaren probleemloos gewerkt onder XP, maar blijkbaar heeft Microsoft de mogelijkheden om illegale software te detecteren, uitgebreid.
Dan zit er niets anders op dan een nieuwe aanschaffen, hopelijk voor een redelijke prijs.
Dank voor de toelichting.

en via de verkenner de set-up aanklikken wil ook niet.
je krijgt dit plaatje.

2003.jpg

Nee, dat levert dezelfde error op, had ik al eerder geprobeerd. Hij mekkert ook over onbekende uitgever, dat zegt eigenlijk al genoeg.
Jammer.

Door de installatie van een legale Office-versie is het probleem opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan