??Installatie onmogelijk??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Keltie

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2003
Berichten
25
Heb een PC van een vriend van mij.
Moest opnieuw geinstallerd worden, het liefst met XP.
Nou zijn de PS2poorten opgeblazen en werkt hij dus via een USB toetsenbord\muis. Die USB toetsenborden worden op zijn MoBo niet gelijk aangestuurd (kan Bijv niet in de BIOS komen).
Nu had ik het geniale :)D ) idee om zijn schijfje in mijn bakkie te hangen en zo Win2K te installeren (met XP werkt dat niet echt), de hele installatie is voltooid
hang de schijf terug
"zwart Windows scherm -witte balk onder-" komt tevoorschijn
dan zou het Win2K scherm moeten komen (wit, Win2K logo, blauwe laadbalk) maar het enigste wat ik krijg is een zwart scherm met een knipperende cursor...
PC is niet te zwak voor Win2K, want die draaide er al eerder op...
 
waarschijnlijk herkent het bootsysteem dit besturingssysteem nieten wacht hij dus op een doscommando.hoe en wat zal je toch even moeten wachten op de experts vrees ik .ben benieuwd hoe dit afloopt .groetjes domi
 
Tja.. maar ik ben niet in staat om een DOScommando in te voeren:
1 - Toetsenbord werkt dus niet :D
2 - Het is puur een zwart scherm met een knipperende cursor/streepje, en dus geen DOSprompt ofzo.
 
Waarom kun je niet in het Bios komen? Is wel raar:rolleyes:

Heb je meerdere toetsen geprobeerd? Bij het opstarten van de pc geeft hij aan welke toets je moet gebruiken om in het Bios te komen.

Als je daar toch kunt komen, kun je xp vanaf deze pc installeren en zul je minder problemen hebben met die usb poorten.
 
Dat instaleren op een ander PC en schijfje overzetten werkt niet omdat het MoBo anders is.
Ik vrees dat het een nieuw MoBo tje wordt of de PS2 port laten repareren :confused:
 
Geplaatst door Paintje
Dat instaleren op een ander PC en schijfje overzetten werkt niet omdat het MoBo anders is.
Ik vrees dat het een nieuw MoBo tje wordt of de PS2 port laten repareren :confused:
ik wist dat dit bij WinXP het geval zou zijn, al wil XP dit weleens pikken, maar bij Win2K is dat toch geen prob??

Is er echt geen andere oplossing? kan het met Win98 misschien? en dan upgraden?
 
Geplaatst door Tanja1968
Waarom kun je niet in het Bios komen? Is wel raar:rolleyes:

Heb je meerdere toetsen geprobeerd? Bij het opstarten van de pc geeft hij aan welke toets je moet gebruiken om in het Bios te komen.

Als je daar toch kunt komen, kun je xp vanaf deze pc installeren en zul je minder problemen hebben met die usb poorten.
Waarom niet in bios? omdat het toetsenbord niet functioneert!
PC geeft <DEL> aan: druk op <DEL>: geen reactie.
Als je in het menu komt om in de veilige modus te komen (na de PC een paar keer te rebooten) reageren de Pijltjes toetsen ook niet.
Het ligt of aan de USB poort OF aan de BIOSversie > die ik niet kan Flashen omdat het toetsenbord niet werkt :rolleyes:
 
Sorry, overheen gelezen:eek:

Maar zonder bios dan. Waar start de pc het eerst van op? Als dat crom is heb je waarschijnlijk geen probleem. Zodra de xp cd erin zit werkt je toetsenbord waarschijnlijk wel.

Als het de A-drive is zou je madboot kunnen proberen. Die werkt namelijk zelfs met de muis onder DOS. Madboot is een luxe opstartdiskette.

Het is het proberen waard.

Heb je ook niet nog een oud toetsenbord met een 5-polige Dinplug? Die moet ook werken als je die aansluiting nog op je mobo hebt.
 
CDROM > geen optie (druk op een TOETS om op te starten van de CD: kan drukken wat ik wil, start niet op)

Met die MADboot > krijg ik dan een soort van menu (met muis??) of een DOSprompt? -kent dit nl niet :D -
(waar haal ik zo'n discie vandaan?)

Geen dikke-dikke-toetsenbord-plug-aansluiting op het MoBo :confused:

Denk dat de MADboot de enigste oplossing is...
 
Madboot: http://www.madboot.com Linksboven "download madboot now"

Dubbelklikken op gedownloade bestand en hij zal vragen om een diskette in de a-drive te doen.

Na het opnieuw opstarten krijg je een mooi muisgestuurde menu waar je ook kunt kiezen om bv. xp te installeren.

Nu maar hopen dat het al werkt met USB.

Succes!

[edit]Heb hem net getest met USB muis en dat werkt. Ik hoop dat je op die manier de installatie kunt starten[/edit]

Ik hoop trouwens dat de pc van A wil starten:confused:
 
Laatst bewerkt:
Nog een idee. Volgens mij kun je met de hulp van deze site USB onder Dos laten werken. Misschien dat deze ook de muis en toetsenbord aanstuurt?
 
Een schijf met besturingssyteem uit een andere computer kan je alleen overzetten als je eerst alle drivers van de hardware verwijderd. Start het syteem dan op in de andere pc en de hardware detectie begint opnieuw om zich aan te passen aan de nieuwe omgeving.

Hoe dit zich houdt met kapotte ps/2 poorten is mij niet bekend. Een nieuw mobo is makkelijker. Er zijn upgrade sets (mobo + processor) die relatief goedkoop zijn. Dan heb je gelijk een snellere pc ;)
 
Hoe dit zich houdt met kapotte ps/2 poorten is mij niet bekend. Een nieuw mobo is makkelijker. Er zijn upgrade sets (mobo + processor) die relatief goedkoop zijn. Dan heb je gelijk een snellere pc > Kapotte PS2 poorten zorgen niet ervoor dat het dinkie niet opstart, maar die zorgen ervoor dat ik USB zooi moet gebruiken die, ik denk zelf (zoals al eerder vermeld), op een verouderde biosversie draaien, op mijn eigen PC doe ze het nl wel.. of kan het te maken hebben dat het van die Wireless **** is???.

Ik denk dat ik eens die tip van Tanja morgen ga proberen.

EDIT:
Nee, mijn eigen USB toetsenbord en Muis deden het ook niet.. ff die tip van Tanja proberen
 
Ken een slotje op:
Heb het MoBo vervangen :D

:thumb: voor de hulp allemaal
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan