Installatie op tweede harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

René08

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 aug 2004
Ik heb een extra harde schijf in mijn computer gehangen omdat ik windows xp daarop wil zetten. Maar als ik nu de cd van xp er in doe, gaat ie automatisch op mijn eigen schijf installeren. Kan iemand mij vertellen hoe ik windows xp op die extra harde schijf kan installeren, zonder al mijn eigen bestanden kwijt te raken omdat ie op mijn schijf wil installeren.

Graag duidelijk uitleg, 'k ben hier niet zo handig in.

Alvast bedankt,

René

Welkom op Helpmij!

Op een gegeven moment zal de installatie vragen waar je windows wilt installeren. Standaard is dit C:\Windows.

Als je 2de schijf D is, dan maak je op dat moment daar D van.

Welke besturing staat er op je C schijf dan? Je krijgt dan namelijk wel een dual-boot (keuze tussen de 2 besturingen om op te starten)

Wat je wel kunt doen is de nieuwe harde schijf primary master maken en zorgen dat dat de C-schijf wordt. (dan moet je de jumpers aanpassen op de harde schijf en de IDE kabel omwisselen)

Laatst bewerkt:
Wanneer vraagt ie dit dan, want als ik hem start gat ie op een keer 'voorbereiden op installatie". Ik ben bang dat ie daarna gelijk gaat installeren. Dus, wanneer vraagt ie dat?

Als het goed is krijg je, nadat je vanaf de cd-rom bent opgestart, de keuze om WinXP te installeren(Enter) of te repareren(R) of de herstelconsole te gebruiken.
Asl je kiest voor installeren, dan zou je daarna de partitie keuze moeten krijgen.

Laatst bewerkt:
Ja, dat doe ik ook, volledige installatie kiezen, en dan gaat ie voorbereiden.

Geplaatst door René08
Ja, dat doe ik ook, volledige installatie kiezen, en dan gaat ie voorbereiden.

Welkom op Helpmij nog.:)

gaat het hier om een gewone IDE hardeschijf die je erbij geplaatst hebt of gaat het om een SATA schijf?
Als het een SATA schijf is, zal je meteen op F6 moeten drukken zodra het blauwe beeld er is.
(staat ook aangegeven onderin beeld)
Dit om de drivers te kunnen installeren vanaf een floppy, voor de SATA controler.

Na de installatie voorbereiden, er worden installatie bestanden eerst geladen, zou je de partitie keuze moeten krijgen.

Vergeet niet, dat als je Xp op je D-schijf zet je een dualboot krijgt.
Daar je al een instalatie op je C-schijf hebt staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan