installatie oud programma + accountbeperking

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Ik probeer een ouder programma te installeren in windows xp SP1
Het is nog van zo'n oude cd-rom die niet met de windows verkenner te openen is, ik ga dus naar de cmd en tik daar E:\setup.exe
dat gaat goed,
ouderwetse installatie, 1 maal op ok drukken en de volgende maal dat je op ok drukt geeft ie aan dat alles goed is geinstalleerd (geen mogelijkheid om locatie in te geven dus)
dan opent er een venster van de windows verkenner in de map: C:\documents and settings\all users\start\programma afijn, je kent dat wel.

Maar in die map staat geen enkel bestand. Ga ik kijken naar start, alle programma's, zie ik ook nergens het programma staan. Ik kan het dus niet starten. Het is ook niet te deinstalleren want het staat niet onder software.

Ik dacht: laat ons eens proberen om het als administrator te installeren. Misschien werkt dat wel.

afgemeld, 2 x alt+ctrl+delete, "administrator", ok ---> "Kan niet aanmelden vanwege een accountbeperking"
wat nu?

Ok, ik ben verder met dat programma. Het op m'n andere pc geinstalleerd en van daar de snelkoppelingen gekopieerd. Nu werkt het programma wel op m'n pc.

Blijkbaar zet dit oud programma geen bestanden bij op je computer tijdens de installatieprocedure maar past het bestaande windowsbestanden aan... Zo komt het niet bij software...
En aangezien de cd neit te openen is met de verkenner
is de software enkel te installeren vanuit de toepassing zelf, dus met de cd!
Vergeet het dus maar als je zo'n software hebt en je wilt die erafgooien en je hebt de cd niet meer. (of je wilt windows herinstalleren)

Dus dat probleem is opgelost. Iemand een idee voor de accountbeperking? Wat kan dat zijn?

Ik heb in veilige modus geprobeerd, daar kan ik wel op administrator klikken maar blijft het welkomstscherm van de administrator 15 minuten staan om dan een luide biep te geven (lijkt op biosbeep) en dan kan ik wel verder in het administratoraccount...

Hoe zet ik dat terug recht?

Als ik het goed begrepen heb, heb je XP Home. In XP Home mag je niet inloggen als Administrator, behalve in Veilige modus.

Dat de pc veel langzamer opstart in Veilige modus en er ook langer over doet als je inlogt is normaal. Dit komt omdat allerlei versnellende zaken (=o.a. de speciale drivers voor je moederbord) niet worden geladen, maar uitsluitend standaard-drivers. Hetzelfde geldt ook voor de drivers voor de grafische kaart, vandaar dat het er allemaal niet zo mooi uitziet als in 'normale' mode.
Veilige mode is vooral bedoeld voor situaties waarbij software en/of drivers ervoor zorgen dat je 'normale' Windows niet (goed) meer werkt. Je kunt dan in Veilige modus de installatie van die software en/of drivers ongedaan maken, zodat 'normale' modus weer gaat werken. Ook het terugzetten van je systeem met Systeemherstel is veelgebruikt in Veilige modus, als het in 'normale' modus niet meer mogelijk is.

Tijs.

Dat laatste doe ik meestal sowieso in veilige modus om problemen te voorkomen.

Ik werk meestal met windows xp mce en had dus idd nog nooit opgemerkt dat het niet mogelijk was met windows xp home. Bedankt voor de info.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan