installatie Printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieter2

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2002
Na het opnieuw installeren van Windows 98 (tweede editie) en het "volgens het boekje" installeren van de Epson Stylus 670-printer, volgt na het geven van een printopdracht de melding "Printer niet-actief".
Heeft iemand enig idee hoe ik de printer actief kan krijgen?
Bij voorbaat dank!

Parallel of usb printer. Zitten de kabels goed aangeloten, geen printer switchbox in gebruik etc. Veel printers moet je de printer uit laten staan, eerst de software/drivers installeren en daarna pas de printer aanzetten. Ook in deze volgorde gedaan? Lukt dit niet dan de printer verwijderen en opnieuw installeren.

Printerinstallatie

Het is een USB-printer. Kabels goed aangesloten. Hoe kan ik zien of er een printer-switchbox in gebruik is?
Alle mogelijk denkbare volgordes geprobeerd, maar helaas......
Wellicht dus dat printer-switchbox in gebruik is, maar hoe kom ik daar achter?
Bedankt overigens voor je snelle reactie!
Groet.

Al de nieuwste driver geinstalleerd? Staan wel op de site van Epson.

Werken de USB poorten wel, staat er geen foutmelding bij de hardware.

Laat de switchbox maar zitten, die gebruik je waarschijnlijk niet anders had je het wel geweten. Je hebt W98 SE dus USB is geen probleem. Alles kabels zitten goed. Heb je de printer al eens verwijderd door naar start-instellingen-printers te gaan. Klik met rechtermuisknop op printer en kies verwijderen. Koppel de printer vervolgens los en start je pc opnieuw op. Koppel je printer weer opnieuw aan maar laat hem wel uit staan. Doe de cd met drivers in de cd-rom en installeer de printer opnieuw. Nu pas de printer daadwerkelijk aan zetten. Probleemzou nu verholpen moeten zijn.:(

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan